Societat 07/05/2015

Barcelona aspira a entrar a la xarxa de ciutats emprenedores socials que impulsa el premi Nobel Yunus

S'ha presentat la candidatura amb un congrés que ha debatut sobre les empreses socials i eradicar l'atur juvenil com a objectiu

Albert Solé
1 min
Un moment del congrés d'aquest matí / @SBCBarcelona

BarcelonaEl premi Nobel de la Pau 2006, Muhammad Yunus, ha posat en marxa el programa Social Business City que té com a objectiu transformar les necessitats socials d'una ciutat mitjançant la promoció i el suport a les empreses socials. De moment, en aquesta xarxa de ciutat ja hi ha Wiesbaden (Alemanya), Pistoia (Itàlia) i Fukuoka (Japó), i Barcelona vol ser la primera gran capital que s'hi suma.

El projecte Social Business City Barcelona és una proposta de la consultora Tandem Social, que aquest dijous ha donat el tret de sortida a la candidatura amb un congrés de presentació a l'Auditori de Barcelona Activa.

Les empreses socials són aquelles que tenen com a objectiu resoldre un problema social, que no reparteixen beneficis entre accionistes, però que funcionen com una empresa 'normal' venent productes o serveis. El gran exemple català en aquest sentit és l'empresa de iogurts La Fageda, però en el congrés d'aquest dijous se n'han presentat cinc de menys conegudes, com Socials Forest, Hidden City Tours, Espigoladors, L'Olivera i Dona Kolors.

També s'han celebrat dues taules rodones, una sota el títol "Per què potenciar i donar suport a l'emprenedoria social a Barcelona?', i l'altre "I el joves, quin rol hi juguem?'. Aquesta segona és la que està més enfocada al primer repte socials que s'ha marcat Social City Business Barcelona: la reducció de l'atur juvenil.

La candidatura s'ha marcat com a objectiu formar a més de 1.000 joves, crear 57 empreses i generar 240 llocs de treballa en els tres propers anys.

stats