Barcelona estrena dilluns el bus exprés entre Francesc Macià i les Glòries

El servei vol apropar els extrems al centre de Barcelona i connectar-lo millor amb els municipis metropolitans

Ara
2 min
Parada de la línia X1

BarcelonaBarcelona posarà en marxa el dilluns dia 20 la línia de bus X1, un bus exprés que connectarà Francesc Macià i les Glòries. Es tracta d’un servei semidirecte que unirà els dos punts en menys de 13 minuts. S’espera que la línia afavoreixi la connexió entre els municipis metropolitans i el centre de Barcelona, i no es descarta que es pugui allargar fins a Maria Cristina. Els busos estaran inclosos al sistema integrat de tarifes i funcionaran de setembre a juliol de les set del matí a les deu del vespre.

La previsió és que la demanda sigui de 4.000 usuaris diaris, un milió de viatges anuals, dels quals el 30% s'esperen captar del vehicle privat. Es preveu que s’estalviï entre un 30% i un 40% de temps respecte a altres línies.

El nou servei semidirecte vol connectar el centre de la ciutat, on hi ha els principals comerços i serveis, amb els nodes de transport de Francesc Macià i les Glòries, on conflueixen les diferents línies de tramvia, T1, T2 i T3 en el primer cas, i T4, T5 i T6 en el segon. A banda de les dues terminals, la línia comptarà amb quatre parades: Hospital Clínic, Universitat/Aribau, passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan.

Segons l’encara presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, aquesta nova línia de bus s’inclou dins del pla estratègic per al transport en autobús per afavorir “l’eficiència”. A més, Alarcón ha volgut destacar-ne la sostenibilitat i ha assegurat que són “autobusos ecològics”. De moment es tractarà de set híbrids de gas, però l’any 2022 s’hi incorporaran vehicles de pila d’hidrogen.

Aquestes característiques permetran que els busos puguin assolir velocitats comercials més altes que la mitjana de la xarxa actual. En general es tracta d’uns 12 km/h i l’objectiu del nou servei és assolir els 14 o 15 km/h. Aquest increment està en línia amb els objectius establerts en el pla estratègic de TMB d’incrementar la velocitat comercial de la xarxa un 10%.

Els busos circularan en gran part per carrils bus i el recorregut serà per Villarroel i Gran Via en un sentit i per Aragó i Urgell per l’altre. Es tractarà d’autobusos negres amb la lletra X i el número de la línia pintats.

stats