Taxi

¿Adeu a la mà alçada per agafar un taxi?

Barcelona crearà una xarxa de petites parades i una aplicació per reduir les voltes dels taxis buits que busquen clients

Joan Cebrián
2 min
Taxi aturat a la microparada de carrer Llançà 25

BarcelonaUn taxi a Barcelona fa una mitjana de 200 quilòmetres en una jornada laboral, però el 60% d'aquest trajecte el fa sense clients a bord, segons les dades de l'Ajuntament de Barcelona. Amb l'objectiu d'ordenar el trànsit i, de passada, reduir emissions, el govern municipal ha anunciat la creació d'una xarxa de microparades de taxis que funcionaran a través d'una nova aplicació mòbil –Picmi Taxi– que es posarà en marxa després de l'estiu. Així, el consistori assegura que els ciutadans tindran més punts on trobar taxis, en podran avisar un des d'una de les noves microparades i disminuiran els usuaris que pentinen trams de carrer intentant localitzar un vehicle amb la llum verda.

En total, es desplegaran 191 microparades progressivament fins a finals d'any. Se sumaran a les 273 parades actuals, que representen un 73% de les existents a l'àrea metropolitana de Barcelona. L'Ajuntament preveu construir-ne 51 fins a l'octubre i la resta s'aniran desplegant fins a finals d'any. Tot i que la gran majoria s'ubicaran al centre de la ciutat, l'executiu municipal ha aprofitat el desplegament per pintar parades a tots els districtes i barris, especialment en aquells on abans no n'hi havia.

El primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, ha assegurat que amb aquesta mesura la tendència és facilitar que l'usuari "vagi directament a les parades a buscar el taxi, que no hagin d'anar pel carrer ni el taxista ni el seu usuari, fonamentalment perquè això el que fa és omplir els carrers de cotxes buits i provocar emissions i despesa de combustible". Segons ha afegit, fer servir l'aplicació Picmi Taxi serà com aixecar la mà però "virtualment" per demanar el taxi.

L'aplicació estarà disponible després de l'estiu i a través de la geolocalització permetrà cridar el vehicle més proper o agafar-ne un a la microparada més propera. "Això contribueix a evitar una escena durant molts anys habitual a les grans ciutats: la gent buscant taxis o els taxis buscant passatgers amb tothom donant voltes per la ciutat. Nosaltres pensem que això es pot ordenar", ha insistit Collboni.

Tant Collboni com la regidora de Mobilitat, Laia Bonet, han insistit que l'ús de microparades no serà obligatori per als conductors, que podran continuar circulant com fins ara. Tot i això, l'ús de la nova aplicació s'incentivarà entre la flota de la ciutat. Aquells taxistes que estiguin aturats en una microparada tindran prioritat en les sol·licituds fetes a través de l'aplicació. "Estic convençut que tant als usuaris com als taxistes els convindrà molt tenir l'aplicació i fer servir aquestes microparades, perquè al final és tenir un taxi assegurat i el taxista evita donar voltes, perdre temps i gastar combustible buscant clients", ha conclòs el primer tinent d'alcaldia.

stats