Barcelona

Junts i BComú volen reprovar Bonet pels retards en la rehabilitació del Besòs

Damià Calvet (Junts) i Janet Sanz (BComú) aquest dilluns
1 min

Junts i BComú volen reprovar la tinenta d’alcaldia Laia Bonet per la “mala gestió” dels projectes de regeneració urbana de la franja del Besòs. Tal com va avançar Nació, l'Institut Municipal d'Urbanisme ha alertat de la possibilitat de perdre les subvencions previstes als fons Next Generation.

L’IMU ha comunicat a sis de les deu finques del programa pilot de regeneració del Besòs i el Maresme que perdran la possibilitat de sol·licitar les subvencions europees, ja que pronostiquen que no podran acabar les obres abans del 30 de juny de 2026, que és la data límit per accedir als ajuts. Tanmateix, fonts municipals indiquen que el programa de regeneració urbana continuarà més enllà del finançament dels fons europeus.

Petició al ministeri

Fonts del govern municipal asseguren que la setmana passada l'Institut Municipal d'Urbanisme i el districte van mantenir una reunió amb l'Associació de Veïns i Veïnes El Besòs i se'ls va transmetre que el programa de regeneració urbana tindria continuïtat més enllà del finançament dels fons Next Generation. El regidor del districte de Sant Martí, David Escudé, ha assegurat que es tracta d’un projecte “prioritari” per l’equip de govern local i que es tirarà endavant a través del pressupost que sigui: “Tot el que forma part del compromís Besòs-Maresme, i que es va acordar amb els veïns i veïnes, es complirà”, ha assenyalat.

Tot i això, ha apuntat que l'Ajuntament i la Generalitat han demanat al ministeri que el límit temporal de les actuacions que regulen els fons Next Generation assenyali com a vàlides les obres iniciades abans del 30 de juny de 2026, data que actualment es marca com a finalització. “Nosaltres no preveiem cap problema, estem treballant per fer-ho possible i no tenim cap neguit”, ha afirmat Escudé.

stats