Barcelona

Per primera vegada en 34 anys Barcelona té 1,7 milions d'empadronats

Vista aeria de Barcelona
1 min

Barcelona ha arribat als 1,7 milions d'empadronats per primer cop des del 1990. Només en els set primers mesos del 2023 el nombre de residents a la ciutat es va disparar en més de 40.000 nous habitants. Prop de la meitat tenen entre 25 i 39 anys, i al voltant d'un 85% són estrangers.

De fet, per primer cop, les persones de nacionalitat estrangera ja conformen més d'una quarta part de la població barcelonina.

Els nascuts fora del Barcelonès ja són majoria

El 2023 els residents a capital catalana que havien nascut fora de la comarca del Barcelonès també es van convertir en majoria per primera vegada des de l'inici de la sèrie històrica el 2016. Només el 49% dels empadronats a Barcelona han nascut a algun dels cinc municipis de la comarca.

Pel que fa al lloc de naixement dels empadronats, a banda d'Espanya, Argentina és el país d'origen més popular amb 45.568 persones, una xifra que duplica els empadronats del país sud-americà l'any 2017. Després d'Argentina, Colòmbia, Perú, Veneçuela i el Pakistan són els llocs de naixement més freqüents amb augments de residents de més de 3.000 persones per país de gener a agost del 2023.

stats