El primer tram de la futura unió del tramvia per la Diagonal, entre Glòries i Verdaguer, s'inaugura demà al migdia, amb la presència del president de la Generalitat, Salvador Illa; l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; el president de Tram, Miquel Martí, i altres autoritats amb un viatge inaugural. Serà la primera vegada que els combois faran aquest nou tram amb passatgers, després de tres setmanes de circulacions de proves sense passatge.
Mobilitat
Vaga al tramvia coincidint amb la inauguració del tram entre Glòries i Verdaguer
1 min
Els comitès d'empresa de tramvies de Barcelona, Trambaix i Trambesòs, han convocat una vaga per a aquest dissabte dia 9, coincidint amb la inauguració del nou tram entre Glòries i Verdaguer. Segons ha informat CCOO, la vaga es duu a terme per problemes que fa anys que afecten els treballadors.
Els comitès d'empresa han esgrimit que, des de l'inici del servei de tramvia a Barcelona el 2004, "el nombre d'usuaris s'ha multiplicat per sis, però aquest augment no ha vingut acompanyat d'una ampliació proporcional dels recursos". "Actualment, se segueix operant amb el mateix nombre de tramvies i conductors, menys inspectors i sense ajustos en els temps comercials, incloent-hi els temps en parada per a l'accés de passatgers", han afegit.
Inauguració amb Illa i Collboni