Societat 18/12/2015

Un 'rap' amb segell català i una campanya viral noruega: la lluita global contra la violència masclista

53 dones han perdut la vida a l'Estat espanyol en els darrers 12 mesos a mans de les seves parelles o exparelles

Ara
2 min

BarcelonaA les portes d'acabar l'any, el balanç de víctimes mortals per violència masclista continua sent esfereïdor: 53 dones han perdut la vida a l'Estat espanyol en els darrers 12 mesos a mans de les seves parelles o exparelles. A dues setmanes de posar punt final al 2015, aquesta xifra significa, només, una víctima menys que els darrers dos anys (54), segons les dades del portal sobre Violència de Gènere del Ministeri de Sanitat. Catalunya tanca l'any amb 6 víctimes mortals, la meitat que l'any passat. Un balanç igualment negatiu.

Els darrers anys han proliferat les campanyes de sensibilització i conscienciació, majoritàriament centrades en els joves i moltes d'elles amb un objectiu 'profilàctic': detectar els primers signes de maltractament, sovint verbals i amb derivants psicològiques, abans que arribi la violència pròpiament física.

La lluita contra el maltractament masclista és global, i totes les iniciatives sumen: des d'una campanya a nivell local fins a un espot publicitari viral. Aquest és el cas de dos projectes de denúncia social de les darreres dues setmanes:

'#DearDaddy' ('estimat pare'): una campanya viral amb marca noruega

El projecte es una iniciativa de l'associació Care Norway. Amb només dues setmanes, el vídeo de la campanya en anglès acumula més de 4,8 milions de visites.

'Injecció de la consciència': un 'rap' amb segell català contra el masclisme

Un grup de joves de Palau-solità i Plegamans va respondre a la crida de l'Espai jove del centre cívic l´Escorxador del municipi del Vallès Occidental de tirar endavant alguna iniciativa per conscienciar contra la violència masclista. El resultat és 'Injecció de la consciència', un 'rap' escrit i interpretat pels 7 joves voluntaris que van decidir acceptar el repte.

stats