Oposicions docents: Educació oferirà un miler de places al març
Aquest any no s'oferiran vacants per al cos de mestres de primària i l'especialitat amb més oferta serà matemàtiques
BarcelonaNova oportunitat perquè els docents interins dels centres educatius de Catalunya puguin tenir plaça fixa. Tal com ha pogut saber l'ARA, aquest dimarts al matí el Govern ha traslladat als sindicats educatius que formen la mesa sectorial que al març s'obrirà una nova convocatòria d'oposicions amb un miler de places.
Concretament, en aquest nou concurs ordinari d'oposicions s'oferiran 1.100 places, de les quals la immensa majoria (1.089) correspondran a les que s'ha fixat que cal cobrir per complir amb la taxa de reposició; és a dir, les places de mestres i professors que s'han jubilat, han plegat o han hagut d'agafar una baixa total i, per tant, s'han de tornar a cobrir. D'altra banda, a les oposicions del mes de març també sortiran onze places del cos de professors d'ensenyaments d'arts plàstiques i disseny.
Pel que fa al miler de places de taxa de reposició, el gruix de l'oferta –que Educació insisteix que encara és provisional i que algunes xifres poden patir petites variacions– serà per al cos de professors d'ensenyament secundari (1.033), seguit del professorat especialista en sectors singulars de la FP (34), el d'arts plàstiques i disseny (29) i els mestres de taller d'arts plàstiques i disseny (4).
Ara bé, segons la informació que ha traslladat el departament d'Educació als sindicats a la mesa d'aquest dimarts, a les oposicions de l'any que ve no es preveu oferir places per al cos de mestres de primària. "Lamentem que novament aquest any hi hagi poca oferta d'oposicions i que, a més, no surtin oposicions per al cos de mestres", ha criticat la portaveu de la USTEC, Iolanda Segura.
Tot i no obrir vacants per al cos de mestres, l'oferta de 1.100 places per a les oposicions de l'any que ve és molt més alta que l'última convocatòria, en què només es van oferir 495 places, i totes per al cos de secundària. En aquest sentit, cal tenir en compte que en els últims anys s'han fet importants processos d'estabilització de docents al sistema educatiu català i, per exemple, l'any 2023 es van obrir fins a 9.000 places a les oposicions de docents.
Mates, l'especialitat amb més places
Pel que fa a les places que s'oferiran per a cada especialitat, Educació reitera que les dades són provisionals, però ha traslladat als sindicats que la previsió és que l'oferta més gran sigui per als docents de matemàtiques (182), seguida de la dels professors de llengua catalana i literatura (147) i llengua castellana i literatura (114). També hi haurà una part important de l'oferta de places per a les especialitats de física i química (70), procediments sanitaris i assistencials (70), sistemes i aplicacions informàtiques (60) i anglès (63).