Una allau humana provoca 36 morts i 47 ferits a Xangai
BarcelonaUn total de 36 persones mortes i 47 més ferides va ser el tràgic balanç de l’allau humana que es va produir al centre de Xangai durant la festa de Cap d’Any. L’accident va passar en una plaça propera al moll fluvial conegut com el Bund, a la vora del riu Huangpu, mitja hora abans que comencés oficialment el 2015, segons va informar Efe.
Aquesta zona és un dels espais més emblemàtics de la capital econòmica xinesa, amb vistes als gratacels del barri financer, i un dels escenaris més habituals en les celebracions de Cap d’Any a Xangai. Les autoritats xineses van informar que tots els morts tenien edats compreses entre els 16 i els 36 anys, i que 25 eren dones joves.
La més greu en 20 anys
Cal remuntar-se fins a l’1 de gener del 1993 per trobar un incident similar a la Xina, quan una vintena de persones van morir a Hong Kong en una allau similar que es va produir en una zona de discoteques i restaurants on també s’estava celebrant l’arribada de l’any nou. Tot i així altres allaus humanes han provocat més morts, com les 450 persones que van morir el 2010 a Phnom Penh (Cambodja) durant un festival al qual van assistir dos milions de persones. A l’Estat, el novembre del 2012 van morir cinc noies al Madrid Arena durant una festa de Halloween que encara s’ha de jutjar.
Les primeres informacions dels supervivents de l’allau a Xangai apunten que l’origen de la tragèdia va ser el llançament d’uns cupons des dels edificis propers, similars a bitllets de dòlar, amb el nom imprès d’un bar de la zona. L’any passat a la festa del Bund hi van assistir al voltant de 300.000 persones, una quantitat que va sobrepassar les previsions inicials i va originar un caos viari. El president xinès, Xi Jinping, va anunciar una investigació sobre els fets.