Mobilitat

El Govern posa límits als grafiters i eleva fins a 900.000 euros la multa pel vandalisme que afecti el servei ferroviari

Imatge d'un dels nous trens d'Alstom per a Rodalies que circula en proves, aturat en una via d'Adif i ple de grafits
1 min

El Govern apuja el to contra els grafiters en instal·lacions ferroviàries i eleva fins als 900.000 euros les multes pel vandalisme que afecti el servei de transport públic. Així ho diu una proposició de llei presentada al Parlament de Catalunya pel grup dels socialistes.

Les dades aportades per Renfe apunten que la neteja de trens va costar 11,6 milions d'euros l'any 2023, l'equivalent a 32.000 euros diaris. Per a la consellera de Territori, Sílvia Paneque, aquest canvi normatiu –que s'espera que quedi aprovat abans de l'estiu– posarà fi a la "impunitat" dels autors d'aquests actes. La proposta dels socialistes impolica modificar el règim sancionador de la llei 4/2006.

stats