Mobilitat
El síndic reclama a l'Ajuntament de Barcelona que s'impliqui més en Rodalies
1 min
El síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, ha reclamat a l'Ajuntament de Barcelona que "s'impliqui més" en els problemes de Rodalies tot i que no siguin competència directa seva. Ho fa després de constatar les "greus afectacions" sobre els seus treballadors i la ciutadania.
La institució va enviar un formulari a la plantilla del consistori i de les respostes n'extreu que els problemes a Renfe vulneren diversos drets, com el de mobilitat, el de protecció del medi ambient (perquè es fan desplaçaments més contaminants), el dret al treball, a la salut i a la informació.
Els treballadors municipals més afectats són del sector dels serveis socials. I la línia sobre la qual més es queixen és la R4, seguida de la R2 Sud.