Demanen un any i tres mesos per a Pablo Hasél per amenaçar l'alcalde de Lleida

El raper lleidatà assegura en un dels seus temes que Àngel Ros mereix que li disparin un tret

Pablo Hasél a la sortida del judici a l'Audiència Nacional
Efe
23/11/2016
3 min

LleidaLa Fiscalia ha demanat 1 any i 3 mesos de presó per al raper lleidatà Pau Rivadulla, conegut com a Pablo Hasél, per amenaçar de mort l'alcalde de Lleida, Àngel Ros (PSC), en una de les seves cançons que va penjar a la plataforma YouTube el 2014. En el judici, que ha tingut lloc aquest dimecres als jutjats de Lleida i ha quedat vist per a sentència, ha declarat el mateix Ros, que ha assegurat que tant ell com la seva família van sentir-se amenaçats perquè a la cançó titulada 'Menti-Ros', Hasél assegurava que l'alcalde mereix que li disparin un tret.

L'alcalde també ha explicat en un comunicat, fet públic després del judici, que en cap moment va denunciar el cantant, sinó que va posar els fets en coneixement de la Fiscalia, que va ser la que va decidir, d'ofici, portar el raper davant del jutge. Ros ha explicat que va intentar arribar a un acord amb Hasél però va ser impossible: "He estat disposat a atorgar l'anomenat 'perdó de l'ofès' -ha dit-, sempre que l'autor de la cançó demanés disculpes i es comprometés a no cantar-la més ni que altres ho fessin, però la resposta al meu intent d'arribar a una solució pacífica ha sigut rebutjada amb dures respostes a les xarxes socials".

Amb el comunicat fet públic avui, l'alcalde ha replicat la queixa pública del raper, que s'ha queixat en repetides ocasions que, malgrat la "campanya ciutadana" impulsada per alguns joves de l'esquerra radical de la ciutat per demanar que no el jutgessin, l'alcalde no havia retirat la seva denúncia. L'advocat defensor del raper, José Manuel Olarieta, per la seva banda, sí que ha admès que no hi ha cap denúncia de l'alcalde.

El lletrat ha demanat la lliure absolució per al seu defensat per entendre que els vídeos contra Ros (a més de la cançó 'Menti-Ros' n'hi ha una altra de resposta a la seva imputació) suposen una crítica política àcida que forma part del dret a la llibertat d'expressió. "No ha comès cap delicte perquè només estava exercint el seu dret a la llibertat d'expressió i, en tot cas, es tracta d'un procediment nul de principi a fi perquè no hi ha cap denúncia inicial", ha explicat el lletrat.

Per la seva banda, el raper ha publicat a les xarxes socials un vídeo on explica que no va arribar a un acord amb l'alcalde perquè, al seu entendre, suposaria "un insult a la dignitat". "No tinc res perquè demanar perdó, només he plantat cara a les seves polítiques de cacic mafiós amb les quals rendeix homenatge a alcaldes feixistes mentre malgasta diners públics. I a les meves cançons no l'amenaço de mort, només dic que es mereix que li disparin un tret, que no és el mateix que amenaçar-lo, segons la RAE", argumenta.

El judici ha quedat vist per a sentència i la Fiscalia ha demanat per a l'acusat 1 any i 3 mesos de presó o que se'l condemni subsidiàriament a 1.800 euros de multa. No és el primer cop que Hasél té problemes amb la justícia, atès que ja va ser condemnat per l'Audiència Nacional per enaltiment del terrorisme en les seves cançons. Recentment també va ser detingut en el marc de l'ocupació del rectorat de la Universitat de Lleida (UdL) per part d'un grup de joves.

stats