La Fiscalia Europea investiga un possible frau en el manteniment de la via de l'AVE per l'accident a Adamuz
El ministre Puente nega que sigui una "novetat important"
BarcelonaLa Fiscalia Europea també investigarà el tràgic accident de trens d'Adamuz, a Còrdova, en el qual el passat 18 de gener van morir 46 persones. Concretament, la Fiscalia de la Unió Europea ha obert una investigació sobre un possible frau de fons europeus en el manteniment del tram d'alta velocitat que connecta Madrid amb Sevilla, la via on va tenir lloc el sinistre. "Aquesta confirmació excepcional arriba després d'un gran interès públic. No es faran públics més detalls en aquesta fase", afirma l’oficina de la Fiscalia Europea a Madrid.
Aquest organisme de la UE s'encarrega d'investigar els delictes que puguin afectar els interessos financers de la UE. En aquest cas, segons informa Efe, les indagacions intenten determinar si en l'ús de fons europeus hi va haver un delicte de malversació i de defraudació d'ajudes europees. La Cadena SER indica que s'investiga si hi va haver malversació en la gestió dels més de 100 milions d'euros provinents del Fons Desenvolupament Regional Europeu (FEDER) destinats a aquestes obres.
El ministre de Transports, Óscar Puente, ha assegurat que la fiscalia europea investiga l’accident des que es va produir. Segons Puente, l'organisme intervé en "tots els casos en els quals hi ha involucrats fons europeus". "Pel motiu que sigui s’explica avui com una novetat important i no ho és", ha afirmat en un missatge a les xarxes socials. El 30 de gener, els fiscals europeus Luis Miguel Jiménez Crespo i Juan José Navas Blánquez van reclamar al ministeri de Transports "tots els contractes subscrits i el corresponent nombre d'expedients en relació amb el tram de la xarxa ferroviària on va tenir lloc el sinistre". En paral·lel, la investigació sobre els motius de l’accident la porta un tribunal d’instrucció a Andalusia.
Estem treballant per ampliar aquesta informació