Un catàleg de serveis per als ajuntaments
Aquest any el programa de suport de la Diputació de Barcelona als ens locals és en un entorn web
La Diputació de Barcelona ha aprovat el nou Catàleg de Serveis 2016, que ofereix un conjunt de recursos i serveis als ajuntaments i consells comarcals per poder garantir la cohesió social i l’atenció a les persones.
Com a novetat, el catàleg per a l’any que ve inclou més de 200 recursos -econòmics, tècnics o materials- destinats a afavorir les polítiques locals. És el cas, per exemple, dels plans per a la millora energètica dels habitatges municipals o les eines per al tractament de situacions de vulnerabilitat social vinculades, justament, a l’habitatge i a la pobresa energètica.
Amb aquest catàleg, la Diputació de Barcelona renova la seva aposta pel desenvolupament econòmic local, el foment de l’ocupació, la garantia de l’equilibri territorial i la sostenibilitat ambiental.
Oferta per al 2016
D’entre els recursos que la Diputació de Barcelona ofereix als governs locals, el percentatge més alt el representen els de tipus tècnic. Són tots els programes i serveis que inclouen la redacció de plans i projectes específics, segons les necessitats de cada govern local, i també el desenvolupament i el manteniment d’eines informàtiques de suport al treball dels ajuntaments i els consells comarcals.
En general, per a l’any que ve augmenta l’oferta de recursos a partir de dues grans prioritats: l’atenció a les necessitats de les persones més vulnerables i el reforç del finançament dels governs locals. Mostra d’això és que gairebé la meitat dels recursos van destinats a programes locals d’atenció a les persones.
Accés al catàleg
Aquest programa de suport als governs locals es presenta en un entorn web de fàcil ús, que permet accedir a l’oferta a través d’un cercador.
També facilita les gestions perquè un ajuntament o un consell comarcal puguin demanar algun dels serveis que oferta el catàleg: els tràmits de sol·licitud i justificació són totalment electrònics i es duen a terme a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona.
Alhora, el portal permet saber quin és l’estat de tramitació, un procés que també es pot seguir a través d’una aplicació per a telèfons mòbils.
Qualitat i transparència
La corporació treballa perquè cada recurs catalogat com a mínim tingui definit un compromís de qualitat. A més, també s’aposta per un procés de millora continuada i pels estàndards de qualitat de les “cartes de serveis”.
D’altra banda, per a tots els ajuts es publica el barem de puntuació, que es té en compte en el moment de valorar els projectes sol·licitats.
El catàleg inclou una selecció de recursos adreçats específicament als municipis de fins a 1.000 habitants, amb la voluntat d’assegurar la implantació de totes les polítiques i tots els serveis al conjunt de la demarcació.