OPINIÓ
Suplements 26/02/2012

Toros al mercat exterior, burros per al d'aquí

¿És més fàcil vendre els productes del país amb imatge espanyola o catalana?

Nicola Padovan
1 min

BarcelonaAra que l’exportació és la panacea de tots els mals cal fer una pregunta: ¿és més fàcil vendre els productes del país amb imatge espanyola o catalana? ¿En vestit flamenc o ballant la sardana? ¿Els encants de Barcelona o els de l’Espanya més tradicional? Mireu l’anunci de Freixenet per al mercat alemany (YouTube: Freixenet Segovia), que és tan català com la boda de la duquessa d’Alba. Ells ho tenen clar! “Freixenet es conocido por ser muy español y Alemania ama a España por su pasión: los toros, el flamenco, esa pequeña frontera entre el amor y el odio que los alemanes piensan que tienen los españoles”, va explicar el director internacional de la companyia a Europa Press (esteu emocionats, oi?). ¿Freixenet s’equivoca? Segur que no. Però segurament genera dubtes perquè estem parlant d’un producte lligat a la terra com el cava. ¿No és prou forta la imatge de Catalunya? ¿O funciona la barretina per al mercat interior i el flamenc per a l’exterior? I a Catalunya què tenim? Que què tenim? Tenim els Pirineus plens de neu a l’hivern i 580 km de costes, 336 dies de sol a l’any... però aquest anunci és vell. Ara toca escudella. A París. Barrejada?

stats