Societat 25/08/2014

Sant Martí aposta per reactivar el sector del comerç

El nou Pla de Comerç vol facilitar la creació d'un gran eix comercial al districte

Ara
2 min
sant martí

BarcelonaEl Pla de Comerç del districte de Sant Martí recull els objectius, les mesures i les actuacions, en un període de cinc anys, fins al 2019. Aquestes mesures volen contribuir a la reactivació econòmica del districte generant sinergies amb altres sectors com ara la restauració, la gastronomia, el turisme, l'empresa, la cultura i el medi ambient.

Presentat pel Consell de Comerç del districte, el Pla s'ha elaborat també amb la participació de les associacions de comerciants, els eixos comercials, els representants dels mercats i dels centres comercials

"Aquest Pla és una aposta municipal que té com a principal objectiu consensuar i compartir una visió estratègica del comerç de proximitat i proposar les principals accions pels pròxims anys en l'àmbit del districte", ha explicat el regidor de Sant Martí, Eduard Freixedes.

El regidor Freixedes també ha remarcat que les actuacions del Pla "s'han definit en sessions de treball que han comptat amb la participació de tots els actors implicats i s'ha treballat de manera coordinada i transversal amb la voluntat de donar suport al comerç de proximitat de Sant Martí".

El marc de referència del Pla de Comerç de Sant Martí és el Pla d'Actuació del Districte (PAD) i el Pla d'Impuls i Suport al Comerç de Barcelona presentat en el Consell Plenari el juliol del 2013.

Principals objectius del Pla de Comerç

Els principals objectius del Pla de se centren en la creació d'un contínuum comercial i cultural des dels barris del Clot-Camp de l'Arpa fins al Poblenou que propiciï un gran eix comercial, posar en valor tot aquest teixit comercial, així com d'aquells establiments emblemàtics dels diferents barris del districte de Sant Martí o enfortir i donar suport al teixit comercial i impulsar el comerç de proximitat.

També es donarà suport a la creació de nous eixos comercials i/o noves associacions de comerciants i es treballarà per millorar el posicionament del districte i potenciar-ne la projecció exterior.

El Pla consta de nou programes per a desenvolupar en els pròxims anys.

El comerç al districte de Sant Martí

L'activitat comercial, l'hoteleria i la restauració són algunes de les principals activitats econòmiques del districte de Sant Martí. Segons les darreres dades del consistori sobre el sector comercial (2012), Sant Martí compta amb l'11,2% dels establiments totals de Barcelona, 3.955. Entre aquests, hi ha una lleugera preponderància d'establiments d'alimentació (1.383), seguits de teixit i calçat (612), equipament de la llar (530) i llibres, diaris i revistes (215).

stats