Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES

Ara no pot sancionar però inclourà aquesta mesura en el nou contracte:

La Generalitat expedienta Renfe per servei deficient a la línia de Girona

El departament de Territori i Sostenibilitat ha obert un expedient informatiu a Renfe per les incidències en el servei de la línia Barcelona-Figueres, que des de primers de maig s'han agreujat.

La gota que ha fet vessar el got ha estat que en els últims quinze dies Renfe ha posat trens curts, i no llargs, per cobrir la línia Barcelona-Girona-Figueres. Això ha obligat els passatges a viatjar drets, ja que els trens no tenen prou capacitat per absorbir el volum d'usuaris. La falta de places, afegida als retards continus i a la climatització inadequada dels trens, ha portat la conselleria de Territori i Sostenibilitat a obrir un expedient informatiu a Renfe per uns incidents que, per la seva recurrència, han comportat "perjudicis i incomoditats als usuaris".

Renfe, que opera el servei ferroviari a Catalunya, té fins avui per presentar un informe on expliqui aquestes incidències així com les seves causes i les mesures per solucionar-les. També ha de concretar el nombre de persones que viatgen dretes en aquesta línia, la composició dels trens i les condicions de climatització. Fonts de Renfe van assegurar que "faran els deures" i lliuraran la informació que se'ls demana.

Imposar sancions

Aquest és el primer expedient que la Generalitat obre a Renfe per aquests motius però amb l'actual marc jurídic, que no preveu sancions contra els operadors ferroviaris que incompleixin el servei acordat, el Govern té poc marge d'actuació.

És per això que el departament que dirigeix el conseller Lluís Recoder impulsarà una modificació de la llei ferroviària perquè s'inclogui la possibilitat d'imposar sancions. També està redactant un nou contracte programa que ha de definir el servei de rodalia i mitjana distància i que ha d'incloure "clàusules per imposar penalitzacions als operadors en cas d'incompliment del servei", explica el director de Transport i Mobilitat, Ricard Font. L'objectiu és primar l'eficiència i penalitzar el mal servei.

L'expedient informatiu és una mesura més de pressió a Foment per part de la Generalitat, que, tot i que és l'autoritat que gestiona el servei, a la pràctica no pot fer gaire res ja que ni les vies, ni els trens ni les estacions depenen de Catalunya. "Nosaltres ens devem a l'usuari", diuen fonts de la conselleria. El departament ja s'ha queixat diverses vegades de la manera com es va fer el traspàs de competències. I fins que Foment no compleixi, es continuaran obrint expedients.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT