Publicitat
Publicitat

"L'únic secret perquè l'èxit arribi tan aviat és passar-se hores a la cuina"

Cinc joves cuiners, tots premiats amb una estrella Michelin, reunits per parlar de gastronomia, de tradició, de creativitat i del futur. Va passar ahir al saló Alimentària i els protagonistes van ser Jordi Cruz, xef del restaurant Àbac; els germans Torres, que estan al capdavant del Dos Cielos; Roman Fornell, del Caelis, i finalment Diego Guerrero, xef del Club Allard, a Madrid. Tots cinc desprenen joventut i ganes de treballar. De fet tots van reconèixer que "l'únic secret" d'un èxit que els ha arribat a tots en plena joventut és "passar-se hores i hores a la cuina". "Per crear un plat l'únic que cal és passar-se hores a la cuina", va explicar Jordi Cruz, que va guanyar la seva estrella Michelin als 25 anys. "I cal gestionar bé la frustració quan no et surten bé les coses perquè no et pot frenar. Els grans plats surten després de molts intents frustrats", va reconèixer. Al seu costat, els germans Torres, el Sergio i el Javier, reien i assentien amb el cap. "Cada dia t'adones del camí que encara et queda per recórrer -confessava el Sergio-, sobretot quan no em surt un plat veig aquest camí molt llarg, però també em motiva aconseguir-ho". La combinació entre tradició i avantguarda va ser un altre dels temes de debat.

Tradició i innovació

Per Diego Guerrero "la tradició és necessària si es vol fer una cuina moderna, així com les innovacions calen si es vol sorprendre el client". Romain Fornell, xef que aglutina la tradició francesa i la catalana, explicava que el més important "és el gust". "Totes les cuines del món busquen el gust", comentava. Per Cruz, tots cinc formen part d'una generació que ha crescut als fogons tenint com a referent Ferran Adrià: "Això vol dir que per a nosaltres la creativitat és normal". "Som una generació que està enamorada de la tradició", va reconèixer, tot i explicar que a partir d'aquí el que fan és innovar. Sergio Torres hi va afegir: "La tradició és l'herència que hem aprofitat per poder ser creatius".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT