Publicitat
Publicitat

Milà, Rotterdam, Frankfurt...

Si tanquem els ulls i pensem en el que identifica ciutats importants que no són capitals d'estat ens vénen a la ment idees com el disseny (Milà), un port (Rotterdam), cultura i negoci (Xangai, Nova York), negoci i cosmopolitisme (Frankfurt), música i negocis (Sao Paulo)... En moltes de les segones capitals del món s'hi sol concentrar el negoci del país i això acostuma a tenir l'afegitó d'una vida cultural rica i dinàmica. Barcelona va perdre el negoci i s'ha bolcat en el turisme, però té les condicions per generar expectatives similars que l'ajudin a recuperar-lo. De moment, però, la seva imatge segueix associada als tòpics de l'Espanya de sol, platja i, malgrat la prohibició, toreros. Ens costarà molt treure'ns-els de damunt. Espanya, ja es veu, no és bona companyia. La marca Catalunya pot sumar, sobretot si s'identifica amb patrimoni, però sense desmerèixer l'actiu que suposa el Barça, el que pot ajudar més implica reforçar la imatge i la vida cultural. Més enllà de Gaudí, sisplau.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT