Publicitat
Publicitat

TELECOMUNICACIONS

Rècord d'ingressos i visitants al Mobile World Congress

La setena edició de la fira dels mòbils va tancar ahir amb 67.000 assistents i 300 milions d'impacte econòmic. El saló ha fet entrar en escena 'smartphones', o telèfons intel·ligents, de gamma mitjana.

L'anunci de Movistar que canvia la seva política comercial ha marcat l'edició d'enguany del Mobile World Congress (MWC), que ha incrementat un 11% el nombre d'assistents i ha sumat 25 milions més de volum de negoci respecte de l'any passat. Des d'ahir, Telefònica ja no regala telèfons mòbils intel·ligents als nous clients, sinó que els finança a cost zero, segons va anunciar en el marc del MWC. La seva principal competidora, Vodafone, també s'ha sumat al final de les subvencions però ha dit que ho farà de manera gradual. Aquest fet tindrà com a resultat l'aparició d'una gamma mitjana de smartphones , als quals els consumidors fins ara no prestaven tanta atenció però que en el nou escenari es preveu que guanyin quota de mercat gràcies a la seva relació qualitat-preu.

El director general de mòbils per a Espanya de LG, Oscar Rodríguez, va explicar ahir en una entrevista amb Efe que el mercat de mòbils s'haurà d'ajustar a la situació econòmica actual i que ha arribat el moment dels mòbils de gamma mitjana. Segons Rodríguez, a Espanya es venen 20 milions de terminals i ara es racionalitzarà la compra.

Un informe de Google presentat al MWC indica que Espanya és el segons país amb la taxa més gran de penetració de smartphones , només per darrere del Regne Unit. Segons les dades de Google, el nombre de propietaris d'un telèfon intel·ligent va passar del 33% al 44% a finals d'octubre de l'any passat. Sembla que aquests usuaris poden estar receptius a l'aparició de nous models de mòbils intel·ligents de marques fins ara no tan demanades.

Els nous mòbils intel·ligents

La setena edició de la fira més important de la telefonia mòbil ha comptat amb una superfície de 70.500 metres quadrats -que l'any que ve augmentarà en un 50%- i ha crescut també en nombre d'expositors, fins a situar-se en 15.000 empreses.

Sota el lema Redifining mobile , el saló s'ha caracteritzat precisament per preparar el terreny per a aquesta nova era dels smartphones i les seves aplicacions . Així, s'ha pogut presenciar la reivindicació de nous sistemes operatius -Windows Phone ha reclamat el seu forat de la mà de Nokia-; el llançament de nous serveis de comunicació avançada com Joyn -una aplicació similar al WhatsApp impulsada per les operadores Telefónica, Vodafone i Orange-, i la necessitat dels terminals amb tecnologia NFC per poder pagar amb el mòbil.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT