Publicitat
Publicitat

La zona 80 passa a la història una setmana abans d'hora

La zona 80 ja ha passat a la història, i ho ha fet una setmana abans de la data prevista, que era l'1 de març. La matinada d'ahir els tècnics de Trànsit i del ministeri de Foment van acabar amb les feines de substitució dels senyals fixos a la B-23, entre Molins de Rei i Sant Feliu de Llobregat, l'últim tram que faltava per adaptar-se a les noves limitacions. El director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, s'ha mostrat "satisfet" amb els canvis i confia que la mesura també ha deixat "satisfets" els ciutadans.

Les incidències durant les tres setmanes que ha durat la substitució de les senyals i l'adaptació dels panells lluminosos i els radars als nous límits de velocitat han estat "mínimes", segons el Servei Català de Trànsit. Aregio posa com a exemples un senyal de 80 km/h a la B-23 que els tècnics havien oblidat retirar però que poques hores després va ser substituït, i el canvi de velocitat màxima que el Govern havia previst en alguns trams, però que el ministeri de Foment, com a titular de les vies, ha acabat fixant, tant a la baixa (de 120 a 100) en la mateixa carretera B-23, com a l'alça (de 100 a 120) a l'A-2.

D'aquí tres mesos el Govern revisarà, per primera vegada, el funcionament de la mesura i tindrà en compte criteris de gestió del trànsit, d'accidentalitat i de preservació del medi ambient per decidir si s'han de fer nous canvis en els límits de velocitat. Aregio recorda, però, que el pla a mitjà termini de la Generalitat és apostar per la velocitat variable a totes les vies d'accés a Barcelona, tal com ja es fa a l'autovia de Castelldefels i a l'autopista del Garraf. La previsió és que aquest pla pugui ser una realitat abans del final d'aquesta legislatura.

La zona 80 també comportava, a efectes pràctics, que els conductors no perdien punts del carnet de conduir fins que no superaven els 130 quilòmetres per hora, gràcies a un acord que va aprovar el Congrés dels Diputats a proposta de CiU. Amb la nova situació, els supòsits de pèrdua de punts s'adapten al que fixa el codi de circulació i, per tant, perdran punts els conductors que circulin a partir de 121 km/h en els trams a 100 i aquells que circulin a partir de 140 en trams que estiguin limitats a 120.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT