Publicitat
Publicitat

Moment dolç del còmic català

Un català guanya per primera vegada el Premi Internacional de Manga

Enrique Fernández ha recollit avui el premi per l'obra 'L'illa sense somriure'

El dibuixant barceloní Enrique Fernández s'ha convertit avui en el primer català a rebre la medalla de Plata del Premi Internacional de Manga del Japó pel seu còmic L'illa sense somriure, una reflexió sobre la felicitat a través de la mirada d'una nena.
Fernández (Barcelona, 1975) ha recollit a Tòquio la medalla de mans del ministre japonès d'Exteriors, Seiji Maehara, en una cerimònia amb la resta dels guardonats, entre ells la dibuixant xinesa Xiao Bai, premiada amb la Gran Medalla d'Or per "Si loin et si proche" (Tan lluny, tan a prop).
"La feina de dibuixant acostuma a ser solitari i en ocasions t'aïlla massa del món que t'envolta", ha admès el dibuixant barceloní en agrair el premi davant el titular nipó d'Exteriors i prop d'un centenar d'invitats.
"Mai no et pots arribar a imaginar que en l'altra punta del món algú ha obert el teu còmic, l'ha llegit i li ha agradat", ha afegit, abans de felicitar al seu torn els francesos Oliver Martin i Sylvain Runberg i el tailandès Verachai Duangpla, amb els quals comparteix la medalla de Plata.
El Premi Internacional de Manga del Japó va ser creat el 2007 pel Ministeri d'Exteriors per a promocionar a l'estranger aquesta manifestació de la cultura popular nipona i aquest és el primer any en què un dels guardons va a parar a un dibuixant espanyol.
Encara sota els efectes del desfasament horari després d'aterrar a Tòquio la vigília, Fernández ha detallat que L'illa sense somriure, el seu cinquè àlbum, té alguns referents del manga japonès, en concret del personatge Yotsuba, del dibuixant Kiyohiko Azuma.
Com Yotsuba, la protagonista de l'àlbum d'Enrique Fernández és una nena, Elianor, que veu el món amb optimisme i es troba amb algú que és "tot al contrari a ella", amargat per un problema personal. "Volia fer una cosa que parlés de com es pot recuperar la felicitat després d'una pèrdua, una obra que després de llegir-la et fes sentir feliç", ha explicat. La confrontació entre els dos personatges es plasma en una història en la qual el dibuixant barceloní va treballar durant prop d'any i mig i que va ser publicat a Espanya per l'editorial Glénat.
Procedent del món de l'animació, Enrique Fernández va decidir passar-se a còmic fa prop de set anys, encara que des de l'inici va treballar per a una editorial de França, on "el tema del còmic està molt més assimilat".
A Espanya, afirma, la situació del còmic està millorant després de passar un sotrac en què gairebé va desaparèixer completament, tot i que encara "coixeja" en considerar-se més "com una lectura més infantil o juvenil".

Més continguts de