Publicitat
Publicitat

Abertis: "Una infraestructura mai s'arriba a amortitzar, perquè és un patrimoni que s'ha de mantenir"

El director de la consessionària d'autopistes, Josep Lluís Giménez, diu que no creu que els peatges desapareguin

El director general d'Abertis Autopistes, Josep Lluís Giménez, ha justificat aquest dimecres l'allargament de les concessions a les autopistes perquè ha dit que és la manera de garantir-ne el manteniment. "Una infraestructura mai s'arriba a amortitzar, perquè és un patrimoni de l'Estat que s'ha de mantenir", ha dit en una entrevista a 'Els matins', de TV3. De vegades, fins i tot, ampliant-ne el recorregut, com és el cas de l'autopista del Maresme. Giménez ha reconegut que Abertis va guanyar l'any passat 700 milions d'euros, prop de 226 milions en les autopistes catalanes. "Els beneficis d'avui són inversions de demà", ha justificat el director de l'empresa.

"El negoci d'Abertis és gestionar una infraestructura a llarg termini on nosaltres fem una inversió inicial, que requereix uns llargs volums d'inversió, i una inversió continuada, que permet mantenir aquesta infraestructura", ha explicat Giménez. "Gestionem una infraestructura que és un bé públic i hem de garantir uns nivells de qualitat, seguretat i confort".

El director general d'Abertis Autopistes ha sortit al pas així de les crítiques dels últims mesos pel model de peatges català i del greuge amb la resta de l'Estat. Dels 2.000 quilòmetres que hi ha de peatge a l'Estat, 696 són a Catalunya. Aquest diumenge, la plataforma #novullpagar ha convocat una nova protesta massiva per no pagar els peatges catalans. És la tercera.

Segons les dades que ha donat Josep Lluís Giménez, hi ha hagut gairebé 59.000 impagaments als peatges catalans els últims dies arran de la campanya. Deu mil d'aquests casos són de conductors reincidents. Uns 15.000 només han deixat de pagar un sol cop. Abertis ha presentat més de 45.000 denúncies.

Giménez ha defensat el sistema de peatges i, en tot cas, ha dit que la decisió de mantenir-los o no correspon a les administracions, que "han de presentar solucions globals i no només si paguem o no paguem el peatge". Ell ha dit, però, que no creu que els peatges desapareguin.

"Si volem mantenir unes infraestructures amb uns nivells estàndards europeus, el millor sistema és el peatge", ha dit. I ha recordat que les autopistes, "o es paguen en peatges o per impostos". "El pagament per ús és el més just, i Europa va per aquest camí".

Més continguts de