Publicitat
Publicitat

TURISME

Els hotels de Barcelona preveuen mantenir preus i beneficis aquest any

L'atractiu turístic de la ciutat i el lideratge en la introducció de noves formules no s'han traslladat a la rendibilitat

Els hotels de Barcelona i Madrid no apujaran aquest any ni els preus ni els beneficis, segons un estudi realitzat per Esade, Keytel i Hotstats. Sobre un total de 164 hotels urbans a Espanya més de la meitat –el 67%– dels enquestats preveuen igualar els preus mitjans i el 18% creuen que fins i tot els baixaran entre un 11% i un 20%. El 2011 el preu mig calculat per l'estudi se situava en 117 euros per habitació, mentre que al 2007 el preu era de 138 euros.

Pel que fa a la rendibilitat, el 54% dels preguntats també consideren que els beneficis es mantindran. En l'àmbit internacional, en canvi, els hotelers són més optimistes. Només el 6% creuen que els preus mitjans per habitació baixaran, mentre que la resta opinen que o bé es mantindran (17%) o bé pujaran.

Els establiments espanyols són, d'entre els de les principals ciutats turístiques europees, els més afectades per la crisi econòmica. L'any passat no va ser gaire positiu, malgrat que van millorar respecte el 2010. Londres i Paris encapçalen la classificació de ciutats amb preus més alts i millor ocupació en hotels d'entre quatre i cinc estrelles.

El catedràtic del departament de direcció de màrqueting d'Esade, Josep-Francesc Valls, responsable de l'estudi, considera que, a curt termini, no hi ha possibilitat de recuperar els nivells als què vam arribar el 2007: "Des del 2008 la crisi ens ha anat baixant fins a quotes lleugerament per sota del 2005". Valls explica que ni la competitivitat turística de Barcelona (oferta de lleure i de negocis) ni el fet de que la ciutat hagi estat pionera en la introducció de noves formules i serveis (turisme gastronòmic, cultural, etc.) han servit per apujar els preus i aconseguir més beneficis: "Ens ho creiem poc, i en els darrers anys hi ha hagut certa por a l'hora de fixar preus".


Més continguts de