Publicitat
Publicitat

Brussel·les exigeix a Google canvis immediats en la política publicitària

El gegant informàtic està acusat de copiar continguts i d'abusar de la seva posició dominant

La Comissió Europea (CE) ha exigit a Google canvis en diverses de les seves pràctiques si vol evitar una multa per abús de posició dominant, segons ha anunciat avui el comissari europeu de Competència, Joaquín Almunia.

Brussel·les, que va obrir una investigació el novembre de 2010, considera que la companyia nord-americana pot estar violant normes comunitàries per, entre d'altres coses, donar prioritat als seus anuncis i aprofitar contingut de competidors en benefici propi.

Almunia ha explicat que ha escrit a la companyia per oferir-li la possibilitat de presentar possibles solucions en un termini de "setmanes" abans de seguir endavant amb el cas, que eventualment podria desembocar en una sanció multimilionària.

El vicepresident de la Comissió ha destacat que, en concret, els seus serveis mantenen 4 dubtes principals sobre el model de negoci del Google.

1. En les recerques que fan els usuaris, Google mostra els seus propis serveis verticals de forma preferencial, en detriment dels dels seus competidors.

2. La CE desaprova la manera com Google copia material original de les pàgines web dels seus competidors, com ara opinions dels usuaris d'hotels o restaurants, i l'utilitza en la seva pròpia pàgina web sense permís previ, aprofitant els beneficis que això comporta.

3. Els acords entre Google i els seus socis en pàgines on desplega publicitat relacionada amb les cerques, que donen lloc a una "exclusivitat de facto" al gegant nord-americà i tanca possibilitats a competidors que també ofereixen serveis de publicitat.

4. La CE creu que Google imposa restriccions a la portabilitat de les campanyes de publicitat relacionades amb les cerques en línia, des de la seva plataforma AdWords a altres plataformes de competidors.

Brussel·les analitza des de principis de 2010 les denúncies contra Google de tres companyies: la web de comparació de preus britànica Foundem (membre de l'organització ICOMP, parcialment finançada per Microsoft, i també de la pròpia FairSearch), la pàgina d'informació legal francesa ejustice.fr, i la web de compres de Microsoft Ciao!

El març de l'any passat Microsoft es va sumar a aquestes companyies i va anunciar que denunciaria Google per suposades pràctiques antimonopoli, igual que va fer un mes abans l'empresa francesa 1plusV, propietària de diversos cercadors d'internet.

Més continguts de