Publicitat
Publicitat

Caos aeri

Blanco manté la tensió amb els controladors aeris i avisa al PP que no els faci el joc


El ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat avui que el que menys importava als controladors aeris que van fer vaga durant el pont de la Constitució era el decret aprovat aquell mateix divendres pel Consell de Ministres i que regulava el nombre d'hores de feina. Per això, en la seva compareixença al Congrés dels diputats, ha mantingut un discurs molt dur i ha conclòs que no es pot defensar més "la teoria de la provocació", en una clara referència al PP. Per Blanco, mantenir que l'executiu espanyol va ser poc oportú a l'hora d'aprovar el decret el divendres dia 3 de desembre és "fer el joc als qui fan xantatge a l'Estat". El ministre ha acabat la seva intervenció d'una hora i tres quarts, amb una clara afirmació: el que van fer els controladors no era una vaga, era "un sabotatge", "un delicte".

Blanco també ha assegurat que pensa tirar endavant les mesures liberalitzadores dels aeroports espanyols. Sobre l'aeroport d'El Prat, ha recordat que el servei de guiatge dels avions que aterren o que s'enlairen passarà a fer-lo personal d'AENA. I entre les primeres torres que es volen liberalitzar l'any que ve hi ha l'aeròdrom de Sabadell.

El titlar de Foment ha qualificat d'"adequada, legal i necessària" la gestió del seu govern durant la vaga de controladors aeris. Una situació que pel ministre té el seu origen, en bona mesura, en el conveni de 1999, durant el govern del PP.

Situació de privilegi

Blanco ha explicat que els controladors estan instal·lats en un "edifici de privilegis" que es consolida durant el govern de José María Aznar. Segons el ministre, els controladors "sempre han utilitzat una estratègia de pressió i xantatge" a la qual cal posar el punt i final. Blanco ha explicat que amb aquells acords durant l'etapa del PP, l'any 2008 un controlador de Barajas va arribar a cobrar un milió d'euros per l'elevat nombre d'hores extra que va fer.

El titular de Foment ha explicat que l'any 2008 els controladors van fer 1.369.000 hores extraordinàries, que van costar 360 milions d'euros. Amb la reforma que ha aprovat el seu govern, n'han fet 18.000, amb un cost de 2 milions i mig d'euros. Ara, explica, el nombre d'hores extres és gairebé el mateix però ja no es cobren al triple del preu normal, com sí que passava abans.

Blanco ha començat la seva intervenció d'avui reclamant a la Cambra Baixa que sigui "tan contundent com greu ha estat el desafiament". Pel titular de Foment, l'actitud dels vaguistes ha estat un "desafiament en tota regla a la sobirania nacional".

Més continguts de