Economia 08/09/2016

Nauta Capital inverteix 1,3 milions en la madrilenya Nextail

La ronda arriba després que la companyia hagi aconseguit captar clients reconeguts, com la marca italiana de botigues de cosmètica Kiko Milano

Paula Solanas / Júlia Manresa
2 min
Nauta Capital inverteix 1,3 milions en la madrilenya Nextail

L’aposta de Nauta Capital pels negocis digitals continua endavant. El fons de capital risc català -un dels més importants d’Espanya, amb inversions en empreses com Scytl o Privalia- ha liderat una ronda de finançament a la start-up madrilenya Nextail, a la qual ha destinat 1,3 milions del total d’1,4 milions que volia captar aquesta companyia. Els 100.000 euros restants els posarà Realiza, filial del grup inversor DCN Ventures, que ja formava part de l’accionariat de l’empresa. Nextail utilitza la tecnologia del big data per gestionar l’inventari d’empreses de la gran distribució i optimitzar els seus recursos.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La ronda arriba després que la companyia hagi aconseguit captar clients reconeguts, com la marca italiana de botigues de cosmètica Kiko Milano, que té 800 botigues, o la cadena de roba espanyola Amichi, amb 200 establiments. Nextail també va entrar aquest any al mercat rus a través de la firma de moda Melon Fashion Group, que té unes 600 botigues. Segons el director d’operacions de l’empresa, Carlos Miragall, les cadenes minoristes perden més de 100.000 milions d’euros anuals quan apliquen descomptes necessaris per treure’s de sobre els estocs que no venen. La seva solució permet identificar quines talles de productes falten i augmentar-ne la disponibilitat segons la demanda que es detecta.

Nextail preveu destinar aquesta ronda a doblar la seva plantilla i arribar a noves marques per “ajudar a vendre més amb menys inventari”, apunta Miragall. El soci de Nauta Capital que ha liderat l’operació, Jordi Viñas, va destacar que la missió innovadora de l’empresa coincideix amb les tesis d’inversió del fons de capital risc.

Negocis digitals

Nauta va tancar ara fa un any el seu últim fons, amb el qual ha fet cinc inversions. El fons va completar una inversió similar al març, amb una injecció d’un milió d’euros a Geoblink, una start-up valenciana que permet detectar la viabilitat dels punts de venda. A més, va participar al maig en la segona ronda de l’empresa d’aprenentatge online d’idiomes ABA English i l’italiana BeMyEye, que permet als usuaris guanyar diners duent a terme tasques com ara visitar botigues. El fons, que gestiona 260 milions, té oficines a Londres, Boston i Barcelona.

stats