Publicitat
Publicitat

RESULTATS

Seat va reduir les pèrdues un 8% durant 2010

La companyia va registrar uns números negatius de 311 milions. Les despeses per la introducció de nous productes i la caiguda de la demanda a Espanya van tenir un efecte negatiu en els seus resultats

Seat va reduir el 2010 les pèrdues operatives fins a 311 milions d'euros, un 8,3% menys que el 2009. Segons ha anunciat avui la seva casa matriu, Volkswagen, ha informat avui que les vendes de Seat van pujar en el mateix període un 10,4%, fins als 5.038 milions d'euros.

Les despeses per la introducció de nous productes i la caiguda de la demanda a Espanya durant la segona meitat de 2010 van tenir un efecte negatiu en el resultat de Seat.

El conseller delegat de Volkswagen, Martin Winterkorn, va destacar la millora del resultat operatiu i de les vendes de Seat, però va posar èmfasi en el fet que la marca espanyola encara pateix la caiguda de la demanda al mercat automobilístic espanyol.

La producció de Seat es va incrementar el 2010 un 12,2%, fins a 345.000 vehicles. Winterkorn va explicar que els nous models León i Altea van tenir bones xifres de vendes. Seat, que celebra aquest any el seu 60è aniversari, ha produït des de la seva creació més de 16 milions de vehicles.

El 2010 Seat va llançar l'Ibiza ST i el nou Alhambra, segons va recordar Volkswagen en presentar els resultats del grup.

"En mercats clau com Espanya i el Regne Unit, les xifres de lliuraments van superar els nivells de 2009. A més, Seat es va convertir en líder de mercat a Espanya per primera vegada en els últims 31 anys", segons Volkswagen.

Les xifres de vendes dels models León (un 19,7% més fins a 79.462 unitats) i l'Altea/Toledo (un 29,9% més fins a 43.351 unitats) van ser particularment bones i els nous Ibiza ST i Alhambra van tenir una bona acollida al mercat.

Les vendes de l'Ibiza van pujar el 2010 fins a 189.083 unitats, un 8,8% més.

Etiquetes

Més continguts de