Publicitat
Publicitat

Mas-Colell assegura que les possibilitats de tancar un acord amb Qatar Airways es van reduir a zero dijous al migdia

El conseller d'Economia creu que "mai" van estar a punt de tancar un acord amb l'aerolínia àrab. Subratlla que Vueling i Ryanair ocuparan ràpidament el buit deixat per Spanair. Assegura que el Govern no renunciarà a convertir el Prat en un 'hub' internacional

El conseller d'Economia i Competitivitat de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, assegura que les possibilitats de tancar un acord amb Qatar Airways es van reduir a zero dijous al migdia. Ho ha dit al El matí de Catalunya Ràdio aquest dilluns, en què ha subratllat que "mai" van estar a punt de tancar un acord amb l'aerolínia àrab, malgrat que l'equip directiu de Spanair "tingués una visió positiva del procés" en algun moment de la negociació. Mas-Colell ha puntualitzat que en cap moment va veure una probabilitat superior al "60%" d'arribar a un acord, unes expectatives que van anar disminuint durant els "darrers dies".

Aquest dilluns mateix, en una entrevista als Els matins de TV3, el titular d'Economia ha situat el tancament de Spanair en la incapacitat de la companyia de trobar un soci industrial per fer el salt "al llarg recorregut" –com a única opció de viabilitat tècnica i econòmica–, i ha assegurat que des del 2009 s'han invertit 140 milions de diners públics en la companyia, entre préstecs i capital invertit.

Malgrat el tancament de Spanair, Mas-Colell assegura que el Govern no renunciarà a "l'ambició" de convertir l'aeroport del Prat en un centre de connexions ( hub) internacional. En aquest sentit, ha situat la fallida de Spanair com un "pal a la roda" d'auest objectiu, que s'incrementa amb les polítiques impulsades pel govern espanyol i que situen la infraestructura catalana com a "subordinada de Barajas". No obstant això, el conseller ha assegurat que hi ha altres opcions de connectivitat per a Catalunya, i "El Govern les explorarà totes".

Mas-Colell ha assenyalat que Vueling i Ryanair ocuparan ràpidament el buit deixat per Spanair i, en aquest sentit, subratlla que, amb la situació actual, la majoria de passatgers de la T-1 seran low cost.

El conseller descarta la hipòtesi que la "recentralització" del Prat hagi influït en la marxa enrere de Qatar Airways. També ha titllat les crítiques rebudes vers l'actuació del Govern amb Spanair "d'hipòcrites", i ha assegurat que totes les companyies aèries han rebut ajudes públiques.

Més continguts de