Publicitat
Publicitat

FEMBCN

Entrevista a Mateo López, propietari de Cansaladeria Mateo

“Les reformes a la Boqueria han estat molt bones”


Mateo López fa 42 anys que treballa al mercat de la Boqueria de Barcelona. Va començar quan tenia setze anys, d’aprenent, i regenta la seva pròpia botiga des de fa disset anys (Cansaladeria Mateo, parada 395). Ens explica la seva història mentre talla pernil i embotits ibèrics.


Fins a quin punt el mercat de la Boqueria forma part de la teva vida?


Vaig conèixer la meva dona al mercat. Aleshores ella treballava a una fruiteria al costat d’on el meu cap tenia el magatzem i jo hi passava pel davant unes quantes vegades al dia. Ens vam acabar casant i vam obrir junts aquesta parada.
Has tingut l’oportunitat de viure els canvis del mercat en primera persona.
No només això, sinó també com han canviat els hàbits de les famílies a l’hora de fer la compra. Abans venia sempre la dona sola i ara veig que vénen més matrimonis o homes sols, perquè elles han accedit al mercat laboral i ja no es dediquen en exclusiva a la casa.


Icom valores les reformes urbanístiques?


També he estat testimoni de tots els canvis i millores que s’han fet al mercat en els últims anys. S’han fet dues grans reformes. Amb l’última i més important es van treure les parades que hi havia entre les columnes. En la meva opinió, cada remodelació ha deixat la Boqueria molt millor. Les reformes han estat molt bones.


Sents que treballes en un bon mercat?
Sobretot històric! L’origen inicial del mercat de la Boqueria és poc clar, però és segur que va néixer com un mercat ambulant, situat a la Rambla de Barcelona, lloc idoni per a la comercialització de queviures. Des del 1217 hi ha documentada la presència de taules de venda de carn prop de l’actual pla de la Boqueria, un cop passat el portal de la Boqueria. Avui aquest mercat és un referent mundial.


Hi ha hagut promoció internacional del mercat?


Sí, ho demostren els nombrosíssims premis rebuts, entre els quals s’inclou el de millor mercat del món atorgat al Congrés Internacional de Mercats celebrat a Washington DC l’any 2005. El mercat és avui dia un referent per al turisme. Ens hem d’acabar d’acostumar que els japonesos ens facin fotos!

Quines altres iniciatives s’han implementat al mercat durant els últims anys?
A banda de les millores urbanístiques i de promoció, recordo sobretot la d’oferir als clients les bosses reciclables de color taronja que, amb el lema “Porta’m a comprar”, es van distribuir entre els compradors. Van tenir molt bona acollida, va ser un detall sostenible i molt útil que la gent valorava molt.

Alguna assignatura pendent?


Als paradistes encara ens preocupa la seguretat. S’han fet molts avenços en aquest sentit però crec que encara calen més mesures. Per això aplaudeixo la recent decisió de tancar els carrers adjacents a les nits, era molt necessari. Els mercats millorem i ens renovem contínuament per oferir el millor servei als nostres clients.k

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT