«'BBVA Bconomy' ajuda els clients a optimitzar els seus estalvis i minimitzar les despeses»

Entrevista a Manuel Moure, director de Productes Digitals a BBVA España

Judit Monclús
3 min
Manuel Moure és director de Productes Digitals a BBVA España / MARTA JARA

BBVA vol posar a l’abast dels clients tota la informació necessària sobre la seva economia perquè puguin prendre millors decisions. Per aquest motiu, llança 'BBVA Bconomy', una eina que permet que els usuaris puguin conèixer com gestionen les seves finances i detectin com millorar en aspectes que els permetin afrontar el seu cicle de vida amb més tranquil·litat. Aquesta nova funcionalitat dins l’apli i la web de BBVA, que estarà disponible per a tots els clients de l’entitat a partir del 24 de setembre, mesura l’evolució dels ingressos i despeses, el nivell d’estalvi, la despesa en habitatge, el nivell d’endeutament, i qualifica amb una nota mitjana la salut financera del client. De fet, BBVA és la primera entitat de l’Estat que ofereix aquest servei de diagnòstic financer digital, tal com explica Manuel Moure, director de Productes Digitals a BBVA España en aquesta entrevista.

Què és 'BBVA Bconomy'?

'BBVA Bconomy' ofereix una anàlisi personalitzada de les finances que es reflecteix en un índex de salut financera. Aquest diagnòstic està basat en les dades que tenim dels nostres clients amb el suport de les tecnologies 'big data'. En funció dels resultats de les anàlisis, BBVA proposa als clients plans a mida per ajudar-los a millorar la situació financera, al mateix temps que li proporciona eines per canviar els hàbits de comportament financer.

Quins elements té en compte i com ajuda 'BBVA Bconomy' a controlar les despeses i els ingressos?

L’índex de salut financera de 'Bconomy' té en compte quatre variables relacionades amb aspectes que marquen el dia a dia dels clients com l’estalvi, despesa en habitatge o deute. En primer lloc, l’estalvi mensual, en què l’objectiu és ajudar el client a estalviar almenys el 20% dels ingressos. En segon lloc, la llibertat financera, és a dir, quants mesos podria estar sense ingressos mantenint el ritme actual de despeses. Les últimes dues variables que tenim en compte són l’esforç econòmic del client destinat a l’habitatge i al deute en funció dels ingressos. 'BBVA Bconomy' mostra un pla d’acció amb mesures personalitzades en cadascuna d’aquestes categories, que ajuden els clients a optimitzar els estalvis i minimitzar les despeses.

Un dels elements més innovadors és aquesta comparativa sociodemogràfica. Com compara uns clients amb uns altres?

La idea de tenir una solució que permeti comparar les despeses entre persones del mateix perfil és donar als clients una referència que els permeti avaluar si la despesa que estan realitzant està per sobre o per sota de la mitjana. Per exemple, un client pot comparar el seu rebut de la llum amb persones que viuen en la seva mateixa zona, del mateix rang d’edat i amb ingressos similars.

Per què sorgeix el desenvolupament d’aquest tipus d’eines? ¿BBVA detecta que els clients no estalvien?

A BBVA treballem per fer la vida més còmoda als nostres clients i avui ja és una realitat, ja que els nostres clients ho poden fer tot des del seu mòbil, des de l’ordinador o des d’una oficina. Diferents estudis assenyalen que una de les principals causes d’estrès per a les persones són els diners. En aquest sentit, una de les nostres prioritats consisteix a acompanyar el client i fer més senzill el seu dia a dia, ajudant-lo a tenir més informació i a prendre millors decisions financeres. En aquesta línia és on 'Bconomy' pren forma amb l’objectiu d’ajudar a entendre i a millorar la salut financera dels clients.

stats