Esports 29/03/2015

Arrenca l’any del ‘tots contra Marc Márquez’

Lorenzo i Rossi aspiren a evitar el tercer títol seguit del de Cervera

Nuria García
3 min
motogp

BarcelonaEl que fa Marc Márquez ja no sobta ningú. Potser sí que sorprèn, però tothom més o menys ja s’ha acostumat a les coses que sembla que només ell és capaç de fer. L’any passat, en el seu segon any a la categoria reina, va aconseguir 13 victòries, 10 de consecutives. Aquest any, després de dos títols seguits, té el repte d’aconseguir el tercer i igualar el seu palmarès a noms mítics com Geoff Duke, John Surtees, Kenny Roberts i Wayne Rainey. “Aquest any em sento molt millor perquè no m’he lesionat durant la pretemporada i tinc ganes de començar amb bon peu. Hem treballat molt bé, però sembla que tot està molt ajustat. Serà una temporada interessant”, assegura el vigent campió. Com ja fa uns quants anys, el circuit de Losail, a Qatar, tornarà a obrir el Mundial, en una cursa nocturna que començarà a deixar clares quines seran les posicions dels pilots, després del que hem vist durant l’hivern: ¿Márquez seguirà dominant? ¿Yamaha s’acostarà a Honda? ¿Ducati es mantindrà tan a prop d’Honda i Yamaha com en la pretemporada? En principi, aquest torna a ser l’any del tots contra Marc Márquez.

El de Cervera és, ara per ara, el rival a batre: és el campió i té la millor moto. El de Cervera ha demostrat que sap suportar la pressió de ser el favorit i això, acompanyat del seu estat físic i de la seva confiança, li permet estar, en principi, un pas endavant. De fet, després de no quedar content amb la seva moto en el test de pretemporada a València, Honda li va oferir tres configuracions diferents de moto i ell, després de triar-ne una, va aconseguir el segon millor temps en els segons tests a Sepang. Honda, que ja era la millor moto de la graella l’any passat, també ha aconseguit millorar. Però Yamaha aquest hivern s’ha posat les piles, cosa que a priori indica que aquest pot ser un campionat molt més igualat que els anteriors. “En els dos últims anys he gaudit molt en aquesta cursa amb els duels que he tingut amb Márquez. El primer el vaig guanyar, però no el segon, així que aquest cop espero poder-ho fer bé altre cop”, diu Valentino Rossi. Yamaha ha aconseguit el canvi de marxes que permet als seus pilots reduir sense utilitzar l’embragatge i això, per tant, els hauria de permetre fer un pas endavant en les frenades. Jorge Lorenzo arriba fort i amb confiança després d’haver treballat molt al gimnàs durant la pretemporada. “Estic més fort que l’any passat. De fet, estic en més bon estat de forma i peso cinc quilos menys que l’any passat. Espero que això ens vagi bé a les rectes”, apunta entre riures Jorge Lorenzo, que afegeix: “Estic content per com ha millorat la meva moto, però sé que la resta d’equips no s’han adormit”. L’altre pilot que lluitarà pel títol és Dani Pedrosa. El de Castellar del Vallès ha canviat part del seu equip i Ramon Aurin s’estrena com a cap tècnic del català i relleva Mike Leitner.

A Losail també caldrà tenir un ull posat en les Ducati d’Andrea Dovizioso i d’Andrea Iannone, que durant la pretemporada han plantat cara a les Honda i les Yamaha. La marca italiana aprofita de nou els avantatges que té la categoria Open respecte a la de les motos de fàbrica i això li permet acostar-se a les motos capdavanteres. Jorge Lorenzo i Marc Márquez ja han dit que els veuen com a rivals, però si guanyen o pugen al podi aniran perdent privilegis, tal com diu la normativa del Mundial.

Però aquest Mundial també està marcat per l’entrada de marques noves, com Suzuki -que té com a pilots els catalans Aleix Espargaró i Maverick Viñales, que debuta- i Aprilia. Totes dues tornen al campionat amb la intenció, després d’un any de transició, de lluitar amb les Honda i les Yamaha.

La competència de Moto2

A Moto2, Tito Rabat té al davant el repte de defensar el títol. El pilot d’Alella, l’únic de tots els campions que ha decidit portar el número 1 al frontal de la seva moto -Marc Márquez l’any passat ja va mantenir el 93 i Àlex Márquez, com que canvia de categoria, no pot lluir el número 1- tindrà durs rivals per revalidar el campionat que va aconseguir el 2014. Al seu costat, Àlex Márquez també té la intenció de lluitar pels podis després d’un període d’adaptació. Álex Rins, que també fa el salt a la categoria intermèdia, juntament amb els ja coneguts Johann Zarco, Thomas Lüthi, Sandro Cortese i Jonas Folger, seran els rivals de Rabat.

A Moto3, Isaac Viñales té opcions de lluitar per les primeres posicions. Miguel Oliveira i Niccolò Antonelli, a més de Fenati i el debutant Quartararo, són els noms que cal seguir.

stats