Publicitat
Publicitat

EL NOU PATROCINADOR

A la xarxa s'han creat alguns grups contraris a l'acord amb Qatar Foundation

La premsa internacional parla d'un Barça que trenca la tradició condicionat per la crisi

L'acord entre el Barça i Qatar Foundation converteix la samarreta del Barça en aquella més ben pagada en la història del futbol. La notícia ha arribat a la premsa mundial, però a les xarxes socials en català la rebuda ha estat ben diferent.

El lloc web de la BBC per exemple, ha destacat aquest acord com una de les notícies esportives del cap de setmana, afirmant que "el Barça ha finalitzat la seva posició de força de sempre de no portar publicitat en signar un acord de 150 milions d'euros amb la Qatar Foundation". La informació també recorda la situació econòmica del club, i recorda que només el Bayern s'acostaria a la xifra que cobrarà per any el Barça per aquest patrocini.

També al Regne Unit, The Guardian cita la frase de Javier Faus: "L'acord més gran en la història del futbol". La informació defineix aquest patrocini com a "record" i insisteix en que serà el primer cop que el club cobrarà per portar publicitat. El seu periodista Paolo Bandini però, escriu al respecte: "El Barça és més que un club: és un negoci".

A Itàlia, La Gazzetta dello sport mira cap al Golf. En primer lloc, perquè l'Inter de Milà aterrava ahir als Emirats Àrabs Units per jugar el Mundial de club, i en segon lloc per parlar de les " xifres rècord i la convivència problemàtica amb Unicef". El diari La Repubblica de la seva part, informa sobre un Barça que "cedeix davant la crisi". Segons aquest diari, " el club català, condicionat per un forat econòmic, trenca amb una llarga tradició de 11 anys a partir de la propera temporada".

A França, L'equipe recorda que el club defensa que aquest patrocinador es compatible amb la filosofia solidaria, i utilitza una exclamació quan parla de les xifres.

Un dels millors titulars però, és aquell del diari argentí Ole, qui irònicament titula: " amor por la cami$eta". El diari es pregunta sobre com podia ser que avui en dia "la millor samarreta del món encara fos verge".

A Madrid, el diari Marca informa a la seva portada d'un Barça que "relega Unicef per cobrar 165 kilos per la publicitat a les samarretes".

La notícia en canvi, no apareixia a l'edició digital dels principals diaris dels Estats Units.

A Qatar, com no, la notícia és la principal. El diari en anglès "Gulf times" destaca la informació amb una fotografia de Javier Faus. El lloc web en anglès de la cadena de televisió fundada al Qatar Al Jazeera afirma que " Qatar Foundation adornarà la samarreta del Barça".

A casa nostra, la notícia ha generat força activitat a la xarxa, i ja existeixen diferents grups al Facebook contraris a aquest acord, com "El Barça no es ven, NO a la publicitat de la dictadura de Qatar" i "No volem petrodólars de la dictadura feudal del Qatar al Barça". De moment, cap d'aquests grups supera els 100 membres.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT