Publicitat
Publicitat

Barça

Victòries com la d'ahir del Barça faciliten la feina d'inculcar valors dels docents

"L'escola vibra d'una altra manera després d'un Barça-Madrid"

Un clàssic se'l mira tothom i l'endemà, és tema obligat als bars, als llocs de treball... i a les escoles, com a l'Escola Lleó XIII de Barcelona

L'Escola Lleó XIII era avui una mica més blaugrana que un dia normal. Al centre de la zona alta de Barcelona hi estudien 62 jugadors de la Masia que estan en edat escolar i viuen molt de prop la realitat futbolística dels culers. "A través d'ells s'encomana l'entusiasme pel futbol entre els alumnes i es sent amb més il·lusió qualsevol triomf del Barça", diu la directora Esther Balmanya.

Avui, després de la golejada al Madrid, s'ha viscut un ambient més mogut als passadissos i aules. "Estan contents, amb un punt d'eufòria que no és habitual", reconeix. Però l'escenari, avui, no ha ajudat a generar l'ambient d'altres dies post-partit, amb pluja i fred. "Estem molt a l'inici de la temporada i tampoc s'ha celebrat com un títol. L'any del triplet i sobretot després de la Champions a Roma, va haver una gran exaltació", recorda Balmanya. Entre d'altres coses, perquè a la final va participar el jove del planter Marc Muniesa, antic alumne del centre.

"Després d'una gran victòria del Barça, l'escola vibra d'una altra manera", diu Esther. En aquest sentit, què ha de fer un docent? Treure el tema amb naturalitat i obrir debat? Silenciar-lo per no esverar la classe? "No hi ha necessitat de parlar del partit. S'ha de respectar que hi ha nens que no són del Barça, que no els agrada el futbol", diu Patrícia, professora de cinquè de matemàtiques. La Cap d'Estudis Maribel Pascual creu que depèn de la situació i del professor "és bo comentar-ho al principi i relaxar l'ambient una mica". "Els nens –diu– acostumen a estar comentant la jugada entre classe i classe. Però després són plenament conscients que han d'estar concentrats i treballar com cada dia. Si et deixes dur massa per l'inèrcia de l'actualitat, no acabaríem mai".

En dies com avui, sorgeix la polèmica sobre si s'ha de permetre als nens anar a l'escola amb la samarreta del Barça –per extensió, de qualsevol equip–. "És positiu que expressin amb el vestuari la seva personalitat", explica la directora del centre, que és contrari a l'ús d'uniforme entre el seu alumnat. "Si un dia el nen necessita i sent que ha d'exhibir els colors del Barça, és bo que ho faci lliurement". I apunta que, curiosament, "els futbolistes de la Masia són els més prudents a l'hora d'exhibir la seva eufòria després d'una victòria i només duen l'anorac amb l'escut".

Si es juga dissabte, es té la prèvia però es perd la reacció. Si es juga diumenge, és al contrari. El fet d'haver-se jugat en dilluns ha fet viure més de prop l'abans i el després del clàssic. "Ahir estaven inquiets, pendents de com seria el partit, expectants. Avui estan encantats amb el 5 a 0", diu Maribel Pascual. La Cap d'Estudis entén que festejar un partit així "és molt positiu pel nen i forma part del seu creixement personal, sempre i quan després faci l'esforç de tornar a la realitat".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT