Eurolliga
Esports Bàsquet 09/04/2014

L'Eurolliga assajarà amb les Google Glass durant el Barça-Laboral Kutxa

Marcelinho Huertas i Andrés Nocioni utilitzaran les ulleres aquest dijous abans i després del partit

àlex Gozalbo
2 min
Marcelinho Huertas, amb les Google Glass / EUROLEAGUE

BarcelonaAprofitant que ni el Barça, que té assegurada la primera posició del grup, ni el Laboral Kutxa, que no té opcions de classificar-se per disputar els quarts de final, l'Eurolliga assajarà aquest dijous (20.45 hores, Esport3 i Canal + Deportes) amb les Google Glass. Marcelinho Huertas i Andrés Nocioni les utilitzaran abans (mentre entren al vestidor del Palau Blaugrana o escalfen) i després del partit, que tanca el Top 16 de la màxima competició europea.

"Estem molt agraïts a l'Eurolliga per l'oportunitat de posar en pràctica aquest projecte pilot en una competència d'un perfil tan alt", diu Chris Kennett, director de l'Escola de Negocis de Pregrau de La Salle-Universitat Ramon Llull. "L'esport professional sempre ha estat un camp de proves per a les tecnologies d'avantguarda i amb les Google Glass no serà diferent. Es tracta d'una tecnologia que canviarà la forma en què vivim i esports com el bàsquet formaran part del seu desenvolupament", afegeix.

L'Eurolliga segueix el camí de la NBA, que va assajar l'ús de les Google Glass durant entrenaments dels Indiana Pacers i els Sacramento Kings. Mentre el partit entre el Barça i el Laboral Kutxa s'estigui jugant seran Carles Cascante, cap de premsa del conjunt culer, i Patxi Sánchez, delegat del rival basc, seran els encarregats de portar-les. A més, un dels tres àrbitres també les utilitzarà durant l'enfrontament.

Si l'experiment funciona bé, l'Eurolliga el tornarà a posar en pràctica durant la 'final four', que es disputarà a Milà del 16 al 18 de maig. "Aquesta associació amb La Salle ens permetrà explorar les possibilitats amb les ulleres de Google Glass, experimentant amb noves eines per als professionals de bàsquet i les noves formes d'arribar als fans, que seran més a prop de l'acció i de les seves estrelles", assenyala Alex Ferrer, director de comunicació de l'Eurolliga.

stats