Publicitat
Publicitat

Cultura

On compro els llibres? Comparem 'Amazon.es' i 'Amazon.com' amb les altres botigues virtuals

La botiga nord-americana és més barata però els productes arriben més tard. Entre les botigues catalanes, el preu és molt semblant. La llei només permet aplicar un 5% de descompte

Amazon ha desembarcat a Espanya aquest dimecres envoltada de la polèmica sobre quin plus oferirà més enllà de la comoditat de comprar online. Sens dubte, una de les claus del seu èxit als Estats Units i al Regne Unit és, des de l'inici, l'oferta a baix cost respecte a les botigues físiques. No obstant això, la companyia arriba al mercat espanyol sense desafiar el preu fix del llibre. Vegem la comparativa de preus entre Amazon.es, Amazon.com i altres botigues (amb seu física i plataforma digital) respecte a alguns exemples de llibres editats en castellà:

- 1Q84 (Libros 1 y 2), d'Haruki Murakami

- Harry Potter y la Cámara Secreta, de J. K. Rowling (tapa tova)

- Los enamoramientos, de Javier Marías (tapa tova)

Els preus entre Amazon.es i altres botigues del territori només varien en funció de si s'aplica el 5% de descompte permès per llei. No obstant això, sí que observem una variació respecte a les tarifes establertes per la plataforma nord-americana, tot i que cal subratllar que una mateixa edició en castellà pot arribar a oferir-se fins a quatre mesos més tard a Amazon.com respecte a la seva filial espanyola. Amazon.es ofereix un catàleg de 2,5 milions de llibres, 45.000 dels quals són editats en català. En aquest cas, no podem fer la comparativa amb la botiga nord-americana, però sí amb les llibreries catalanes, i observem que se segueix el mateix patró:

- Excuses per no pensar, d'Eduard Punset

- Barcelona low cost 1, d'Aníbal Mendoza i Martín Tognola

- Llibre de les meravelles del món, de Marco Polo, Isabel Payà i Climent i Antoni Torreño i Mateu

Si, per una banda, queda palès que el servei espanyol no guanyarà clients pels preus, com passa amb la plataforma nord-americana, quins són els aspectes que el poden fer competitiu en el mercat espanyol, doncs? Sens dubte, un serà la comoditat del catàleg online i l'altre, la rapidesa. El concepte online implica poder prescindir d'un stock físic, de manera que Amazon.es comença amb una oferta inicial de 2,5 milions de llibres en diferents idiomes, més de 130.000 DVD, 450.000 CD, més de 65.000 productes d'electrònica de consum i una àmplia varietat de videojocs, joguines, rellotges i petits electrodomèstics, tot plegat sense necessitat de tenir l' stock. Per altra banda, la plataforma es compromet a un període de lliurement de la comanda que oscil·la entre dos i tres dies amb una tarifa de 14,95 euros anuals per als clients premium, uns períodes i uns imports que poden oscil·lar amunt i avall amb d'altres modalitats. Només el temps determinarà quins factors pesen més per valorar l'èxit del desembarcament espanyol. Per ara, els executius de la companyia nord-americana no contemplen la versió en català de la plataforma online.

Més continguts de