Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Dies difícils per als homes del temps

S'acaben, per fi, uns dies molt complicats per als homes del temps de TV3, ja que se'ls ha ajuntat la Setmana Santa amb la final de Copa, sumant-hi el Sant Jordi i el cap de setmana. Tot barrejat amb una inestabilitat del temps que no convidava a comunicar dies de sol espatarrant quan la gent més ho esperava. I s'ha notat que, a l'hora de fer pronòstics, han patit. Han buscat la millor manera d'avançar-nos unes previsions de pluges, de justificar la inseguretat meteorològica, d'explicar per què no podien afinar més en la informació meteorològica.

El Divendres Sant al vespre deia Toni Nadal només començar: "Avui és d'aquells dies en què no ens agrada treballar, no perquè siguin dies de vacances, sinó perquè és d'aquells dies que mirem i remirem els mapes i no n'acabem de treure l'aigua clara". La tònica ha estat aquesta: una cautela extraordinària per part dels homes del temps, que semblava que es disculpessin per la inestabilitat meteorològica quan, al cap i a la fi, la culpa del temps que farà tampoc és seva. Els hem vist fer ganyotes de prudència, avançar la informació amb por. El mateix dia al migdia Francesc Mauri també es justificava: "Ara repassarem dades i intentarem donar els pronòstics, però ja diem d'entrada que no podem afinar molt, molt, molt... perquè hi ha una situació d'inseguretat de primavera per als propers dies...". El dia anterior va ser molt pitjor. Gairebé ens demanava perdó per no poder-ne saber més: "I a partir de Sant Jordi el que no ens agrada gens de comentar en un pronòstic: núvols, clarianes i ruixats inconnexos i dispersos. És a dir, molt poca precisió en el pronòstic. La veritat és que la tecnologia o el pronòstic meteorològic en algunes situacions, sobretot a la primavera, no va més enllà". Mals dies per al gremi, pressionats potser pels sectors més interessats que faci sol. Mentrestant, els espectadors, no només hem patit la inseguretat meteorològica, sinó també la inseguretat dels homes del temps.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT