Publicitat
Publicitat

RECULL DE PREMSA

El 'Financial Times' diu que Fernández "atia la indignació espanyola"

Les portades llatinoamericanes titllen la decisió d'"una mostra d'audàcia", però adverteixen que la comunitat internacional ho veu com "un senyal negatiu".

Les portades llatinoamericanes es fan ressò de les decisió de Cristina Fernandez de Kirchner d'expropiar YPF. El diari ' Clarín' titula "Expropien YPF y el 51% serà de l'Estat" deixant clar que ara és Argentina qui serà propietària de Repsol. Així mateix, ' El Diario', titula "L'Estat recupera el control d'YPF" i tot i que adverteix que és un pas gegant creu que és "una mostra d'audàcia". EN la mateixa línia titula ' El Página 12' que apunta que els hi han tornar les explotacions petrolieres "Torna YPF". Sobre les maneres de les autoritats argentines va entrar a les seus de Repsol, el brasiler el Folha de S.Paulo, titula "Argentina pren el control de la petroliera espanyola" i recorda que Espanya prendrà represalies. El diari ' La Tercera' davant de l'expropiació adverteix que la comunitat internacional rebrà la noticia com un senyal negatiu "Argentina expropia 51% de YPF i provoca la condemna internacional ".

La premsa nord-americana també es fa ressò de la informació. El diari ' Financial Times' afirma que "Fernández sacseja la indignació espanyola" i alerta que el moviment contra YPF confirma "la tendència a la radicalització política de la presidenta, quan la seva administració ofegada pugna per aconseguir dòlars".


Més continguts de