Publicitat
Publicitat

NOVES TECNOLOGIES

Mark Zuckerberg assegura que no tancarà l'aplicació i que seguirà oberta a altres xarxes socials

Facebook compra Instagram per 760 milions

Un rival menys per a Facebook. La xarxa social líder ha comprat l'aplicació Instagram, que s'havia convertit en la preferida a l'hora de compartir fotografies des dels smartphones.

Facebook va anunciar ahir que comprarà Instagram per 760 milions d'euros, que pagarà part en metàl·lic i part en accions de la companyia. Es tracta de l'adquisició més gran feta per la xarxa social de Mark Zuckerberg, que prepara justament aquestes setmanes la seva sortida a borsa.

Instagram és una aplicació de mòbil que permet aplicar filtres de retoc fotogràfic i penjar les imatges resultants a un compte particular que es pot compartir amb contactes, seguint la clàssica fórmula de seguidors i seguits. Precisament la setmana passada l'aplicació passava a estar disponible per a Android, després d'haver estat prop de dos anys només per a iPhone. Tot i ser una aplicació fotogràfica, l'èxit li ha vingut gràcies a haver-se convertit en una xarxa social.

Diversos analistes consideren que la compra neutralitza un possible rival de Facebook, ja que la compartició de fotografies és precisament una de les activitats més populars en aquesta xarxa social. Instagram estava molt arrapada als mòbils, que justament és el taló d'Aquil·les de Facebook, ja que penjar-hi una imatge des d'un smartphone resulta molt més lent que penjar-ne una a Instagram.

En un comunicat emès per Zuckerberg, s'aclareix, però, que la compra no és una operació per matar Instagram: "Creiem que és important per a Instagram que estigui connectat amb altres serveis. Mantindrem que es puguin compartir les fotos en altres xarxes social o que, si no es vol, no es comparteixin les fotografies a Facebook". Kevin Systrom, el director general d'Instagram, refermava aquesta voluntat: "Volem deixar clar que Instagram no s'acaba. Treballarem amb Facebook per afegir-hi noves prestacions i trobar una millor experiència fotogràfica amb els mòbils". El compromís de Facebook passa per seguir desenvolupant Instagram com a marca independent. Els treballadors de la companyia s'integraran a les oficines que té la xarxa social a Palo Alto (Califòrnia). "El nostre objectiu és ampliar la presència de la marca i l'aplicació a encara més persones", concloïa.

Operació única

Aquesta operació, que es completarà les pròximes setmanes, és la maniobra de compra més important efectuada per Facebook. "Això és una fita important per a nosaltres perquè és el primer cop que comprem un producte i una companyia amb tants usuaris -explicava Zuckerberg-. No planegem fer gaires operacions així, si és que n'arribem a fer cap altra". Facebook es prepara així per cotitzar al mercat borsari, amb els seus 845 milions d'abonats com a principal actiu.

La intenció de la companyia és recaptar 5.000 milions de dòlars amb la seva estrena a Wall Street, tot i que alguns analistes auguren que podria arribar als 10.000. Facebook va registrar uns ingressos de 3.700 milions de dòlars el 2011, la qual cosa va suposar un increment del 88% respecte de l'any anterior. El seu benefici net va trencar la barrera dels 1.000 milions de dòlars, precisament la quantitat amb què ahir anunciava la compra d'Instagram.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT