Mèdia 28/11/2012

L'Ara.cat, líder dels digitals en català des del seu debut

A punt de sumar un milió i mig de navegadors únics mensuals, l'ARA ha batut tots els rècords dels diaris digitals en català. A més, manté un còmode lideratge en les principals xarxes socials.

Ara
2 min
Fragment de la pàgina principal de la web de l'ARA.

BARCELONA.L'ARA va néixer sent conscient que el futur del periodisme passava per una importància cada cop més gran de les plataformes digitals. L'aposta per la web va ser ambiciosa des del primer dia i això es va saldar amb una primera dada d'audiència que va ser història: 527.629 navegadors únics mensuals i líder indiscutit. Era la primera vegada que un diari digital en català superava la fita psicològica del mig milió d'usuaris mensuals.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Des de llavors, el lideratge s'ha mantingut aquests vint-i-tres mesos i l'audiència ha anat creixent amb cada nova dada fins que, a l'octubre, ja se situava en 1.482.949 navegadors únics. La resta de competidors immediats obtenen aproximadament la meitat d'audiència, segons xifres certificades per l'OJD. Així, Vilaweb queda segona, amb 780.251 navegadors únics en una llista en què Nació Digital és tercera (730.404), El Punt Avui , quart, (641.910) i el cinquè lloc va per al 324.cat, que es queda amb 597.760.

L'Ara.cat també és líder en els altres paràmetres mesurats: visites (5,6 milions), pàgines vistes (19,1 milions) i temps mitjà de visita (13 minuts i 5 segons). Aquesta última dada és especialment rellevant, ja que indica una lectura profunda de la web, cosa que aprecien especialment els anunciants que opten pels mitjans online .

Un model d'èxit

L'ARA també ha consolidat el seu model de web, anomenat en argot freemium : la web és gratuïta, però té una àrea reservada per a subscriptors en què hi ha els articles de l'edició en paper i altres peces exclusives. Els usuaris s'hi poden registrar de franc i accedir a dos articles diaris de la zona Premium. A l'octubre el nombre d'usuaris registrats a l'ARA.cat era de 102.710.

Aquest model ha permès anar creixent de manera substancial en subscriptors digitals. Així, si al novembre de l'any passat hi havia 1.190 persones acollides a aquesta modalitat, aquest mes de novembre la xifra s'ha triplicat i ja són 3.690.

L'aposta digital també passava per estar ben posicionats en el camp de les tauletes i els telèfons intel·ligents. L'aplicació d'iPhone, que al juny tenia 12.660 usuaris únics, a l'octubre ja en tenia 22.310. L'aplicació d'Android, per la seva banda, pujava en aquest període de 12.006 fins a 32.998. Actualment, el 22,1% de trànsit a la web de l'ARA ja procedeix de dispositius mòbils, i la xifra tendeix a augmentar.

Èxit a les xarxes socials

L'ARA s'ha fet un lloc a les xarxes socials: és el diari en català amb més seguidors tant a Twitter com a Facebook i, a més, desenvolupa una activitat intensa i un diàleg amb els internautes que ha fet acostar els lectors al mitjà. Només el compte de Twitter @diariARA ja té 95.705 seguidors. Però, a més, hi ha una vintena llarga d'altres comptes que també tenen un nombre significatiu de seguidors, com és el cas d'@araesports (17.318), @arapolítica (14.358) i @aracultura (11.658). Pel que fa a Facebook, la pàgina de l'ARA té 64.836 fans i és líder entre els diaris digitals en català. A més, té canals amb pàgines autònomes que funcionen amb èxit, com la dedicada a la meteorologia i les de les comunitats de Ciència i Criatures.

stats