Publicitat
Publicitat

TECNOLOGIA

La marca contraresta la televisió que prepara Apple

LG llançarà Google TV als Estats Units a finals de maig

LG Electronics llançarà una televisió amb internet basada en la plataforma Google TV el 21 de maig als EUA. Amb això vol contrarestar l'smart TV que Apple té previst treure al mercat a finals d'any.

La convergència entre la televisió convencional i internet torna a fer un pas endavant aquest 2012 de la mà de LG Electronics. L'empresa sud-coreana té previst llançar un televisor amb internet basat en la plataforma de Google als Estats Units la setmana del 21 de maig. Amb aquesta iniciativa LG Electronics, el segon fabricant de televisions del món, traça una decidida estratègia per posicionar-se en el mercat i contrarestar Apple. S'espera que la companyia de la poma, que ha reestructurat el mercat de mòbils amb el seu iPhone, desveli entre finals d'any i principis del 2013 la seva primera televisió amb el sistema operatiu iOS. El març passat ja va presentar-se l'Apple TV amb alta definició, un receptor digital multimèdia que permet reproduir en 1080p HD pel·lícules i programes de televisió d'iTunes i Netflix.

"La producció de les televisions de Google començarà el 17 de maig a la nostra fàbrica de Mèxic", va anunciar ahir Ro Seogho, vicepresident executiu de la unitat de negocis de televisió de LG. El 21 de maig, els consumidors nord-americans ja podran comprar la Google TV de la companyia. En funció de les vendes als EUA, el nou dispositiu es comercialitzarà també a Europa i l'Àsia, va aclarir Ro. Google TV permet als espectadors accedir als serveis de Google, com les cerques o els vídeos de YouTube, des de la televisió. El portal de vídeos ja ha subscrit acords amb la majoria de grans estudis de Hollywood -l'últim, la Metro Goldwyn Mayer- i compta amb un catàleg de 9.000 pel·lícules que l'encaminen a convertir-se en un videoclub online . A Google també li interessa ampliar el seu negoci de publicitat online a les grans pantalles.

LG no ha donat més detalls sobre els preus de la seva smart TV ni sobre la mida de les pantalles. Tampoc ha concretat cap objectiu de comandes. La segona versió de Google TV es produeix després que l'anterior model, presentat el maig del 2010, no tingués una bona acollida. El moment més crític per a la televisió de Google va produir-se el novembre passat, quan Logitech va anunciar que deixava de fabricar descodificadors per a la plataforma després d'haver perdut uns cent milions de dòlars. "Google TV és un gran concepte, però el producte no estava madur en el seu llançament", va avaluar el president executiu de Logitech, Guerrino De Luca. Sobre això, un portaveu de LG va assegurar que la resposta dels minoristes a l'última televisió de Google van ser positives.

Un 60% de creixement

La televisió per internet és un mercat emergent que creixerà prop d'un 60% enguany, fins als 95 milions d'aparells, segons estima la firma d'investigació IHS iSuppli. En canvi, la televisió convencional només experimentarà un increment del 2%.

Tant LG com la seva màxima competidora, Samsung Electronics, tenen la seva pròpia plataforma d'internet i estan impulsant les seves tecnologies, juntament amb Google TV. LG vol implantar la seva plataforma NetCast en prop del 60% de les teles que fabrica, per permetre als espectadors l'accés a internet, xarxes socials i jocs online . El marge de beneficis dels televisors LG ha augmentat fins a més del 4% el primer trimestre, ajudat per les fortes vendes dels models de gamma alta, com televisors en 3D. Aquest creixement contrasta amb una pèrdua combinada de 21.000 milions de dòlars -15.840 milions d'euros- entre Sony, Panasonic i Sharp a l'any fiscal que es va tancar el 31 de març.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT