Publicitat
Publicitat

BÀSQUET

Mediapro demana canviar el sistema de l'ACB

El contracte de la Lliga ACB amb TVE, que emet els partits de la competició a través de Teledeporte, s'acaba al final de la temporada 2011-12. Les noves condicions de la corporació pública, que no pot emetre publicitat, fan pràcticament inviable la renovació de l'acord, ja que la competició necessita donar visibilitat als seus patrocinadors. És per això que la Lliga ACB ja està estudiant propostes.

De moment, Mediapro és qui ha mostrat més interès per aconseguir els drets del campionat, però aquest grup de comunicació demana un canvi en el sistema de competició.

L'ACB s'organitza actualment en 34 jornades de lliga regular. Els vuit millors equips passen a jugar els play-off pel títol. Segons Mediapro, l'atenció dels aficionats es concentra exclusivament en aquesta recta final i, per tant, la resta de la temporada té escàs seguiment.

Mediapro, que pensa en La Sexta per emetre els partits a partir de la temporada 2012-13, pretén forçar un canvi en el sistema de competició per donar sentit a totes i cadascuna de les jornades. De moment, encara no s'ha aprovat cap modificació, tot i que l'ACB ja estudia algunes de les propostes.

Un dels sistemes proposa dividir la competició en dues fases. En una primera els 18 equips s'enfrontarien a partit únic. Després els deu primeres lluitarien pel títol, en una nova fase regular a doble partit, i els vuit últims, per la permanència. No és l'única proposta, ja que n'hi ha d'altres a sobre de la taula i cada club vol poder dir-hi la seva.

Una competició que funciona
La Copa del Rei és un dels esdeveniments basquetbolístics que funciona millor a nivell mediàtic. De fet, l'etiqueta #CopaACB es va convertir en la tercera més comentada al món a la xarxa social Twitter.

La final de diumenge va ser vista per més de 400.000 espectadors, sumant les dades de Teledeporte i Esport3. TVC en va aconseguir els drets a última hora, però no va tenir permís per passar el partit per TV3 ni pel 33.

Més continguts de