Publicitat
Publicitat

Què fem amb 80 milions?

La normalització de l'audiovisual català arribarà quan hi hagi una televisió privada en aquesta llengua capaç d'arreplegar un volum d'audiència potent -que avui podríem situar a l'entorn del 10%- i de mantenir-se només amb publicitat. Malauradament, encara no hi ha condicions objectives que ho permetin. TV3, amb una inversió a fons perdut d'uns 300 milions d'euros anuals (els que paguem en forma d'impostos), tot just aconseguirà recaptar 80 milions en anuncis. I això gràcies a una audiència que, entre tots els seus canals, voreja el 20%. Imaginant que TV3 renunciés a la publicitat, aparentment hi hauria 80 milions més disponibles per ser pescats. Però una televisió privada catalana no els podria captar, perquè per fer-ho hauria de competir amb La 1, Telecinco o Antena 3, cosa que si TV3 pot fer és perquè té una aportació pública al darrere. La major part d'aquests 80 milions es fondrien o anirien a parar a les cadenes d'àmbit espanyol: des del punt de vista de país seria un error estratègic gravíssim.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT