Publicitat
Publicitat

Resum de titulars a la premsa

“Barcelona dóna l'esquena a 'l'independentisme de diumenge'”, a la portada de 'La Razón'

Mentre els diaris catalans destaquen l'èxit de participació en el referèndum sobre la independència celebrat ahir a Barcelona, 'La Razón' hi treu importància destacant el 81,9% d'abstenció, 'El Mundo' el qualifica de "farsa” i l''ABC' no hi dedica cap titular

Sembla que l'èxit de la consulta sobre la independència celebrada ahir a Barcelona i a una vintena de municipis catalans més és vista com un fracàs pel rotatiu espanyol La Razón. El diari titula a la portada “Barcelona dóna l'esquena a l''independientisme de diumenge'” i destaca que l'absentisme va arribar al 81,9%. Per El Mundo, l'onada de consultes és “una farsa” i destaca que nombrosos representats de la Generalitat hi van participar ahir. L' ABC, per la seva banda, actua com si la jornada d'ahir no hagués existit i no dedica ni un sol titular al referèndum.

Des d'un punt de vista oposat, els diaris catalans obren la portada d'avui destacant l'èxit de les xifres que s'extreuen de la jornada d'ahir. El Periódico diu “1 de cada 5”, i afegeix que 257.645 barcelonins majors de 16 anys van votar a la consulta no oficial per la independència de Catalunya”. L' Avui titula “objectiu complert” i destaca que més d'un quart de milió de votants van participar en la consulta de Barcelona. La Vanguardia diu “Barcelona encoratja les consultes del 10-A”, afegint que els membres del Govern amb dret a vot van acudir a les urnes, i l' ARA destaca la xifra de 885.000 votants que han participat en les diverses onades de consultes, afegint que Barcelona sorprèn amb una participació del 21,37%. El País diu “La consulta sobiranista atrau a les urnes 250.000 barcelonins” i Público, “La consulta d'independència arriba a Barcelona al 21,3% de participació”.

La premsa d'avui també destaca altres titulars a la portades. La Vanguardia diu “Islàndia rebutja pagar els deutes de la seva banca” i “Els sondejos donen Humala com a guanyador de la primera volta”, i afegeix que les enquestes prèvies a la votació atorguen un 28% dels vots a l'exmilitar d'esquerres peruà. El País titula “L'OTAN frena per segona vegada l'avançament dels lleials a Gaddafi” i afegeix que la Unió Africana anuncia que el dictador accepta la seva mediació. El diari també destaca a la portada la detenció dels dos etarres que van disparar a un policia francès dissabte. Público obre la portada d'avui amb el titular “El Banc d'Espanya va errar en el control del sistema financer” i afegeix que els experts destaquen la "improvisació" de Fernández Ordóñez davant la crisi, que va avaluar malament la situació de les caixes i va permetre que el crèdit del totxo creixés sense fre.

Etiquetes

Més continguts de