Publicitat
Publicitat

Segur que vols ser un èxit a les xarxes socials?

Per molt que s'hi esforci Barack Obama, el seu llegat estarà tacat per a la resta de la història. Ell va ser qui va inocular la idea entre els polítics d'arreu del món que les campanyes electorals havien d'aprofitar les xarxes socials. I així tenim que, dos anys més tard, trobem al YouTube l'alcaldable del PP per Tarragona, Alejandro Fernández, versionant Lady Gaga però adaptant-ne la lletra: " Si quieres que haya un cambio / y que gobierne el PP, / Alejandro trabaja / para usted ". Pocs dies abans, i des de Gijón, arribava un altre vídeo d'una candidata del PP a l'alcaldia. En aquest cas, la cançó destrossada era Todo fue un error (popularitzada per Paulina Rubio), però amb la tornada canviada per " Zapatero fue un error ". La imatge de la diputada esperonant les masses -bé, unes 200 persones- perquè coregessin la tornada amb ella és de les que no tenen desperdici.

Les xarxes socials amplifiquen els extrems. Una idea bona rodarà i una de ridícula també ho farà, només que en uns termes poc afalagadors. No són una cel·lofana per embolicar un missatge mediocre, sinó el mirall de les nostres virtuts, però també de les nostres misèries.

Més continguts de