Publicitat
Publicitat

NOVES TECNOLOGIES

Un miler de professionals de l'audiovisual se citen al MAC de Granollers

La TV connectada, a debat

Granollers clou avui una nova edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC). El sector debat aquests dies el futur del mitjà i les perspectives d'unir ben aviat televisió i internet.

Que la televisió ha d'incorporar internet més d'hora que tard té un consens unànime al sector. Va quedar palès ahir durant la celebració de la primera de les dues jornades del MAC (Mercat Audiovisual de Catalunya), que va rebre la visita d'un miler de professionals del ram. Ara bé, aquest futur connectat té encara algunes incerteses que ahir es van posar sobre la taula.

1. Hi haurà un sistema estàndard de televisió connectada?

Tot i que diversos operadors (inclosos públics) treballen per convertir el sistema HbbTV en l'estàndard de televisió connectada a internet, alguns gegants informàtics -com Google i Apple- desenvolupen sistemes propis que podrien posar contra les cordes la pretesa hegemonia de l'HbbTV.

2. Quin sistema de drets digitals s'adoptarà?

Aquesta és una qüestió cabdal sobre la qual encara hi ha molts interrogants. ¿L'espectador que paga uns diners per veure un film online té dret a veure'l tantes vegades com vulgui? ¿Només durant un temps determinat? ¿L'ha de poder veure en més d'una pantalla? La Unió Europea intenta liderar aquest debat al continent.

3. Com es repartirà l'amplada de banda?

Part de l'espai radioelèctric que ara es dedica a la TDT passarà als mòbils (la qual cosa obligarà a una nova resintonització dels aparells). En tot cas, els fabricants desenvolupen televisors connectats, però alhora saben que bona part del consum de televisió per internet es realitzarà a partir de les pantalles mòbils.

4. Amb quina qualitat es consumirà la televisió per internet?

L'amplada de banda és un bé escàs (com a mínim a Espanya), així que els operadors confien que s'imposarà el model adaptatiu: els distribuïdors de contingut tindran versions de més i menys qualitat i les serviran en funció de la velocitat d'internet de què disposi en aquell moment l'usuari. Serà el que anomenen una experiència "transparent": l'espectador no sabrà si el contingut li arriba per les ones o per internet.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT