Publicitat
Publicitat

MERCAT TELEVISIU

Documentals sobre Tàpies i Messi, entre la representació catalana al festival MIP

TV3 vol exportar 'KMM' per Europa i l'Amèrica Llatina

Kubala, Moreno i Manchón podria creuar fronteres si es compleixen els desitjos de TV3, que portarà la sèrie al festival internacional MIP. La televisió catalana, però, hi mostrarà sobretot documentals.

La sèrie Kubala, Moreno i Manchón és una de les grans apostes de TV3 per al festival internacional de televisió MIP, que tindrà lloc a la ciutat francesa de Canes entre diumenge i dimecres i que constitueix el principal mercat de formats televisius del món. La rebuda que tindrà la sèrie al MIP "és una incògnita", admet a l'ARA el cap de relacions internacionals de TVC, Víctor Carrera, que malgrat tot hi confia: "A mi personalment m'agrada molt, i penso que la trama podria passar en molts llocs del sud d'Europa o de l'Amèrica Llatina", vaticina. "Té unes característiques que li haurien de permetre traspassar alguna frontera", afegeix.

TV3 portarà a Canes una mostra molt àmplia de formats, corresponents a gèneres molt diversos. Un dels que hi tindrà més pes, però, és el dels documentals, ja que durant els dos dies previs a l'obertura oficial del MIP -divendres i dissabte- té lloc el MIPDOC, centrat exclusivament en aquest tipus de continguts.

En aquest camp, Carrera destaca especialment Soufian, el nen que volia volar , una producció del departament d'Esports de TVC sobre "un nen discapacitat que té una relació molt especial amb Leo Messi", per la qual cosa, pensa, "pot tenir un cert ganxo". Una altra proposta destacada de TV3 és Te de Tàpies , que arribarà al festival com a "recordatori homenatge" al pintor Antoni Tàpies, mort fa dos mesos. Aquest documental és "una entrevista molt en profunditat" amb l'artista, i tot i que es va estrenar el 2004, ara té "un valor molt especial". Carrera posa èmfasi també en el documental Garzón, judici al jutge, estrenat fa un any i que ara també es mostrarà a cadenes d'arreu del món, i en el documental en 3D Enxaneta , una "rara avis" que explica "una història visual i humana del món casteller".

Poques adquisicions

"Al MIP tenim una reunió cada mitja hora durant tres dies", s'exclama Víctor Carrera, que durant la seva estada a Canes es reunirà amb "50 o 60 clients". L'objectiu de les trobades és presentar aquestes produccions i d'altres amb la voluntat que siguin exportades a altres països, tot i que és possible que els acords no es tanquin de manera immediata. "La gent s'agafa uns mesos per prendre les decisions", reflexiona Carrera, i és possible que fins a la propera edició del MIP no es concretin les vendes dels formats presentats ara.

Per contra, el representant de TV3 confia que durant els propers dies es puguin vendre els drets de les minisèries Tornarem i Barcelona, ciutat neutral , que es van presentar en l'anterior edició del certamen, i també productes d'animació com Doctor W , "que està funcionant molt bé", Mic i Una mà de contes , que ja ha fet la volta al món i que Carrera defineix com "el millor programa que TV3 ha venut mai".

Pel que fa a la carpeta de compres, en canvi, no hi ha previsió d'omplir-la gaire. El director d'adquisicions de TV3, Carles Blanch, ha explicat a l'ARA que la televisió pública ja té "els deures fets" en aquesta matèria, i que com a molt hi ha la possibilitat d'adquirir "alguna coseta" d'animació. Blanch admet, a més, que el context en què es troba ara mateix la cadena tampoc no permet fer grans compres. "Estem en plena fase de reestructuració de la cúpula de la CCMA, i caldrà veure quines noves directrius hi ha", remarca, i afegeix: "A més, hem patit una gran retallada de pressupost, que ens permet complir els compromisos adquirits i poca cosa més".

Altres propostes

A banda de TV3, una trentena de productores catalanes participaran al MIP, agrupades sota el paraigua de Catalan Films & TV. Moltes hi mostraran produccions d'animació, com Lila -de Cromosoma-, Lucky Fred -creada per Imira Entertainment- i els Barça Toons -obra de Film Factory-, però els altres gèneres també hi seran presents. Entre els documentals hi ha Comprar, llençar, comprar -produït per Media 3.14-, i en el camp de la ficció destaca Olor de colònia -una minisèrie de Diagonal TV basada en la novel·la de Sílvia Alcàntara.

Tot plegat contribuirà a donar una bona imatge de la producció televisiva catalana, en opinió de Víctor Carrera, que creu que la marca Catalan Films dóna "una personalitat pròpia" a les produccions del país i ajuda a fer que la tasca dels productors catalans sigui "reconeguda internacionalment".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT