Publicitat
Publicitat

DRETS ESPORTIUS

Telecinco admet que ha perdut diners amb l'Eurocopa

Giuseppe Tringalli, el conseller delegat de Publiespaña, la filial publicitària del grup Mediaset, assegura que la seva companyia no ha recuperat la inversió que va fer en comprar els drets televisius de l'Eurocopa de futbol. "No s'ha pogut superar amb els ingressos la inversió que vam fer. És molt difícil rendibilitzar les inversions en drets esportius", ha reconegut l'italià. En una entrevista al diari El Economista , afirma: "Proporcionalment, hem facturat més que amb el Mundial. Aquest tipus d'esdeveniments són molt difícils de cobrir amb publicitat però tenen una sèrie de conseqüències que fan que compensi adquirir-los". Aquests beneficis, més enllà dels ingressos directes, "són molt importants per a la imatge de la cadena, perquè et permet millorar la relació amb el públic i amb els anunciants", afirma Tringalli.

La crisi, responsable

El directiu culpa la crisi dels baixos ingressos publicitaris obtinguts amb la venda d'espais durant l'Eurocopa. Malgrat tot, admet que el seu grup no es pot "queixar perquè al juny s'ha superat el 52% de la quota de mercat publicitari gràcies a l'Eurocopa i a la participació de tots els anunciants i patrocinadors, que s'han bolcat en l'esdeveniment". "Nosaltres pràcticament no hem caigut i les altres cadenes de televisió s'han enfonsat un 18%", afegeix.

La cadena s'ha gastat aproximadament 70 milions d'euros en l'adquisició dels drets, als quals cal sumar-hi la despesa d'elaborar la cobertura de l'Eurocopa.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT