Publicitat
Publicitat

Twitter: 10 anys en 10 fites

La xarxa social celebra un aniversari agredolç: té 305 milions d’usuaris però també pèrdues econòmiques

Just setting up my twttr ” (“Configurant el meu twttr”), va escriure el cofundador de Twitter, Jack Dorsey, el 21 de març del 2006. Aquell va ser el primer text enviat a la xarxa social, que aleshores era un projecte de missatgeria instantània d’Obvious LLC, una petita start-up de San Francisco.

Deu anys després, Twitter celebra un aniversari agredolç. La companyia va marcar el primer retrocés en nombre d’usuaris a mitjans de l’any passat, quan va passar de 307 a 305 milions de comptes actius. Malgrat que els seus ingressos no han deixat de créixer, l’empresa també queda lluny de poder sortir dels números vermells. El 2015 va perdre 521 milions de dòlars i, des del 2013, el valor de l’acció de la companyia no ha parat de caure. Amb tot, durant la seva primera dècada, Twitter ha trencat tots els límits que prometia el seu ús inicial i s’ha convertit en una eina de comunicació de referència i abast mundial.

03-11-06

Un tuitaire utilitza, per primera vegada, l’@ per respondre un tuit

L’usuari Robert Andersen va crear, segurament sense saber-ho, la fórmula per respondre a tuits. Ell va ser el primer a utilitzar l’arrova per contestar a una piulada d’un altre internauta. Abans alguns tuitaires havien fet servir aquest símbol per indicar el lloc on eren.

18-04-07

Un usuari, Eric Rice,  s’inventa el retuit

El primer retuit va ser més aviat lleig. Com que encara no existia el botó per retuitejar un text, Eric Rice es va limitar a copiar un missatge d’un altre usuari i a l’inici hi va incorporar la paraula “retweet”. No va ser fins al gener del 2008 que Twitter va posar en marxa el botó de retuit a la plataforma.

El 2007 també va ser l’any de naixement de les etiquetes, que, de la mateixa manera que els retuits, van sorgir de la iniciativa d’un usuari. En aquest cas va ser Chris Messina qui va proposar d’utilitzar el símbol # davant d’una paraula per convertir-la així en un hashtag.

12-11-08

Twitter supera els mil milions  de tuits emesos

El 2008 va ser un any bo per a Twitter, que va adquirir popularitat i va incrementar notablement el seu gruix d’usuaris. Al novembre la companyia va trencar el sostre dels mil milions de tuits emesos. El 2010, però, aquella xifra ja quedava lluny: la xarxa social va superar els 20.000 milions de tuits.

30-04-09

S’incorporen els ‘trending topics’ a la barra lateral de la web

Twitter es va adonar el 2009 que, a través dels continguts dels seus usuaris, podia entendre una mica què passa al món. Per això, a l’abril va redissenyar la seva pàgina i va incorporar una barra lateral que mostrava els temes, paraules i etiquetes més utilitzats de cada moment. Aquell any els trending topics més populars van ser #iranelections, Michael Jackson i Harry Potter.

13-04-10

Les empreses es comencen a anunciar amb tuits promocionats

Després de quatre anys de vida, Twitter va decidir llançar una estratègia publicitària per obtenir ingressos. La xarxa social va posar en marxa els tuits i les tendències promocionades, missatges pagats per les empreses que apareixen al timeline clarament diferenciats de la resta de les piulades.

10-08-11

Es posa en marxa l’eina que permet inserir imatges als tuits

El text va deixar de ser únicament el protagonista l’agost del 2011, quan Twitter va activar l’eina que permet inserir imatges als tuits. Al setembre la xarxa social va arribar a la xifra de 100 milions de tuitaires actius almenys una vegada al mes.

05-07-12

Neix la versió de Twitter  traduïda al català

Van caldre sis anys i una intensa campanya a internet perquè la plataforma de Twitter adoptés també el català. Quatre anys després, més de 234.300 tuitaires han configurat el seu perfil a la xarxa en aquesta llengua, segons la plataforma Twitter en Català. Ara bé, encara queda camí per recórrer: de moment, ni iOS ni Android han incorporat el català a les seves aplicacions oficials per a dispositius mòbils.

07-11-13

La companyia surt a borsa i les seves accions pugen un 73%

L’estrena de Twitter a borsa va deixar tothom enlluernat. La demanda de les seves accions va fer que comencessin a cotitzar per un preu un 73% més elevat que el que es va marcar inicialment. Un mes i mig després, però, l’empresa va assolir el seu màxim històric. Des d’aleshores, el valor de les seves accions no ha parat de caure.

13-03-15

La xarxa social compra Periscope per sumar vídeos en ‘streaming’

Diversos canvis van sacsejar les potencialitats de Twitter el 2015. L’empresa va comprar al març Periscope, l’eina per crear vídeos en streaming, encara que no va incorporar-la a la plataforma fins al 2016. A l’agost va ampliar el límit dels missatges directes fins a 10.000 caràcters i al novembre va canviar les estrelles per marcar els tuits preferits per cors. A més, va afegir la possibilitat d’inserir enquestes als tuits.

10-02-16

El ‘timeline’ deixa de ser únicament cronològic

Una de les transformacions més destacades de la xarxa va tenir lloc al febrer, quan el timeline va deixar de seguir un ordre cronològic invers. Twitter va afegir una funció que mostra els tuits més rellevants publicats mentre l’usuari estava desconnectat. Aquesta opció va aixecar polseguera entre alguns tuitaires, que van veure en la nova funció un indici que Twitter s’allunya de la seva essència i s’acosta cada vegada més a Facebook.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT