Mèdia 17/10/2013

L'Ara.cat guanya el Premi Nacional de comunicació

El jurat destaca l'aposta del mitjà per la producció integrada de continguts digitals

Ara
3 min
Audiències ARA

Barcelona.La tretzena edició dels Premis Nacionals de comunicació, que atorga el Govern de la Generalitat, va guardonar ahir l'Ara.cat en la categoria de mitjà digital. El jurat considera que, "tot i la joventut d'aquest mitjà", ha aconseguit destacar per la seva "aposta decidida per una redacció abocada de manera integrada a la producció de continguts digitals, que l'han portat al lideratge en aquest àmbit".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La deliberació del jurat també distingeix altres entitats, mitjans i persones de l'àmbit de la comunicació a Catalunya. L'Agència Catalana de Notícies (ACN) ha estat premiada en la categoria de mitjà de proximitat, el periodista Toni Clapés ha guanyat el premi en l'apartat de ràdio i el programa de TV3 El gran dictat ha rebut el reconeixement en la categoria de concurs. També han estat premiades les associacions que apleguen mitjans locals i comarcals ACPG-ACPC-APPEC i el publicitari Miquel Sambola, al qual se li ha reconegut la seva "llarguíssima trajectòria". La menció d'honor ha estat per a la trajectòria al grup Teletaxi, que aquest any compleix 30 anys des que Justo Molinero va iniciar el projecte.

Els premis van ser creats l'any 1999 amb motiu dels 75 anys del naixement de la primera emissió regular de ràdio a Catalunya. L'objectiu dels guardons és reconèixer "les aportacions més rellevants en el camp de la comunicació a Catalunya". El lliurament dels premis tindrà lloc el 21 de novembre en un acte al Palau de la Generalitat.

Les dades avalen el premi

L'Ara.cat, mitjà digital liderat per la periodista Sílvia Barroso, rep el reconeixement després de ratificar aquest setembre el seu lideratge com el mitjà en català més llegit de la xarxa. El trànsit registrat a la web va ser d'1.761.529 usuaris únics -segons dades de l'auditora Nielsen-, una xifra que va superar l'anterior rècord del diari, que era d'1.483.006 usuaris únics, l'octubre del 2012. Aquestes dades suposen, per tant, un salt quantitatiu que reforça l'aposta digital de l'ARA des que va néixer, el 28 de novembre del 2010, gràcies a la feina feta per la seva redacció integrada, la primera del país. Aquests més d'1.700.000 usuaris únics està molt per sobre del que havia obtingut mai abans cap diari digital en català.

Aquestes dades es veuen enfortides qualitativament pel fet que bona part del trànsit que aconsegueix sigui per llegir contingut premium , de pagament. Al setembre, dels 6.315.074 pàgines vistes, 1.534.432 van ser contingut tancat. És a dir, un 25% de les visites de l'Ara.cat van ser per veure continguts de pagament, cosa que confirma l'ARA com a referent informatiu a la xarxa.

Aquest èxit de la web es veu acompanyat, a més, per l'èxit que té l'edició en PDF del diari en paper, que es pot descarregar a través de la web amb ordinadors i també amb tauletes (d'Android i iPad). Al setembre, el nombre de diaris en PDF descarregats va ser de prop de 240.000 unitats. Una dada que va superar de molt la del mes anterior, de 164.000.

L'acceptació de l'Ara.cat es veu corroborada també en els diferents comptes que té en les xarxes socials. Continuant una tendència ascendent, el nombre d'internautes que segueixen el diari ha crescut també aquest setembre de manera notable i ja se situa en 89.343 seguidors al Facebook i en 139.780 followers al compte principal de Twitter, on el rotatiu disposa, a més, d'altres perfils per a cadascuna de les seccions i dels seus periodistes.

L'edició impresa del diari ARA també ha assolit nous rècords en els últims temps. Al setembre es va arribar als 11.866 subscriptors en paper i a una distribució de 17.350 exemplars de la versió impresa.

stats